کرمانشاه

“پوآرو” در کرمانشاه دستگیر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه از دستگیری دلال بزرگ خرید و فروش اشیاء عتیقه با نام مستعار “پوآرو” در کرمانشاه خبر داد.

امید قادری با اعلام این خبر اظهار کرد: این فرد از تابستان امسال با همکاری چند نفر دیگر در تعدادی از استانهای کشور به صورت گسترده و کلان در فضای مجازی اقدام به دلالی و خرید و فروش اشیاء عتیقه و آموزش گنج یابی و حفاری غیرمجاز می‌کرد.

وی تصریح کرد: پس از اینکه همدستان این فرد در یکی از استانها دستگیر شدند، در ماه های اخیر فعالیت های خود را در یکی از شهرستان های کرمانشاه دوباره بصورت مجازی آغاز کرد و ضمن آموزش نحوه حفاری غیرمجاز، اقدام به فروش دستگاه های گنج یاب می کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: با رصد فعالیت های این فرد با نام مستعار “پوآور” توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان محل اختفایش مشخص شد و با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی تاکید کرد: این فرد(پوآرو )پس از دستگیری تحویل مقامات قضایی داده شد و اکنون در بازداشت به سر می برد.

قادری با بیان اینکه این فرد با تبلیغات غیرقانونی افرادی که بدنبال گنج بودند را دور خود جمع کرده بود، عنوان کرد: مستندات بسیاری زیادی در خصوص فعالیت های غیرقانونی این فرد جمع کرده و تحویل مقامات قضایی داده ایم و باتوجه به اینکه در چند استان دیگرهم فعالیت داشته، مستندات آنها هم ارائه خواهد شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

سفری به بلوار طاق بستان کرمانشاه

سراب نیلوفر کرمانشاه

“قلعه منیژه” سالم‌ترین بنای بازمانده از ساسانیان در کرمانشاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *