گردشگری

پیشنهاد رئیس فراکسیون گردشگری برای حفظ ابنیه تاریخی

رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی به وزارت میراث فرهنگی پیشنهاد کرد برای حفظ ابنیه تاریخی، یک سری از این بناهای تحت تملک خود را به فعالیت نهادهای مردمی و بخش خصوصی واگذار کند.

«محمدرضا دشتی اردکانی»  با بیان این که مهمترین راه برون رفت از بحران فعلی حاکم بر صنعت گردشگری تکیه به بخش خصوصی و نهادهای مردمی است، اظهار کرد: وزارت میرات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در همه برنامه‌های خود به خصوص تدوین اسناد مختلف مربوط به این صنعت، همه ذی‌نفعان را درگیر و آن‌ها را مشارکت بدهد.

وی از لزوم توجه مادی و معنوی وزارت میراث فرهنگی به فعالان گردشگری یاد کرد و گفت: در حال حاضر وزارت میراث فرهنگی در حوزه بودجه و اعتبارات دچار ضعف و مشکلات زیادی است اما می‌تواند از توان نهادهای مردمی و فعالیت‌های داوطلبانه در راستای پیشبرد برنامه‌های کلان و جزئی وزارت استفاده کند.

دشتی افزود: البته در این میان وزارت میراث فرهنگی نیز نباید از هر نوع حمایت معنوی و مادی به خصوص در صورت تامین اعتبار و دریافت بودجه‌های مختلف برای این موضوع دریغ کند.

وی مردم و نهادهای مردمی و سازمان‌های مردم‌ نهاد را بهترین محافظان میراث دانست و گفت: وزارت میراث فرهنگی باید یک سری از بناهای تاریخی تحت تملک خود را به عنوان محل دفتر و برای فعالیت اداری به بخش خصویی و نهادهای مردمی واگذار کند تا ضمن حفظ بنا، نسبت به مرمت و حراست از بناهای تاریخی توسط نهادهای مردمی اقدام شود.

دشتی اردکانی از الزام حضور نمایندگانی از مردم در شوراها و جلسات تخصصی میراث فرهنگی خبر داد و گفت: نمایندگان مورد تایید و فعالان فرهنگی در هر شهرستان باید در این جلسات حاضر باشند.

رییس فراکسیون گردشگری مجلس در پایان به نشستی پیرامون بررسی ارتباط وزارت بخش خصوصی و غیردولتی با دولت و به وی‍ژه وزارت میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این نشست که با «علی اصقر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، این مسئله مورد توجه و تایید وی واقع و مقرر شد تا در این باره برنامه‌ریزی و اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

ابهام در ورود رایگان راهنمایان گردشگری به بناهای تاریخی

مرمت بنای تاریخی مزار شاهزاده قاسم در تایباد

مرمت تکیه بیگلربیگی کرمانشاه آغاز شد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *