تدوین برنامه جامع گردشگری در دستور کار فراکسیون است

تدوین برنامه جامع گردشگری در دستور کار فراکسیون است

دبیر اول فراکسیون گردشگری مجلس و نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مطالبات حوزه گردشگری و استفاده از ظرفیت دیپلماسی گردشگری و همچنین تدوین برنامه‌ای جامع و بلند مدت برای این صنعت در این فراکسیون خبر داد.

«محمد صالح جوکار» در حاشیه نشست فعالان گردشگری با نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به راه‌اندازی اولین فراکسیون گردشگری، در مجلس شورای اسلامی به ریاست نماینده‌ی مردم اردکان در استان یزد اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه هماهنگی و تعامل نمایندگان در مجلس بیش از پیش افزایش یافته و ایجاد این فراکسیون بستر و زمینه‌ای برای توسعه گردشگری کشور خواهد بود.

وی با بیان این که این فراکسیون می‌تواند اقداماتی اساسی در کشور بدون در نظر داشتن مباحث سیاسی انجام دهد، بیان کرد: مهمترین بحث در این فراکسیون، توسعه و پیشرفت کشور در زمینه گردشگری و همچنین استان است به طوری که از میراث ارزشمند این استان بهترین بهره‌برداری را خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که حفظ میراث ارزشمند کشور به خصوص یزد از مقوله‌های اصلی مورد پیگیری در این فراکسیون خواهد بود، تصریح کرد: دو فراکسیون گردشگری زیارت و میراث فرهنگی و همچنین معدن و صنایع معدنی، در این دوره با مدیریت نمایندگان یزد فعالیت خواهند کرد.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس به جایگاه دیپلماسی گردشگری در دنیا اشاره کرد و گفت: باید دیپلماسی گردشگری، منجر به تقویت ارتباط ایران با دیگر کشورها شود و گردشگری ایران با دیگر کشورها را فعال کند.

وی با بیان این که ویروس کرونا دائمی نیست و نباید گردشگری، در مقابل این وضعیت ناامید شود، به پیگیری جدی مسائل و مشکلات این صنعت اشاره و خاطرنشان کرد: این صنعت نوپا در کشورمان سبقه دیرینه ای در دنیا دارد که خوشبختانه ما نیز در دهه‌های اخیر بیشتربه آن پرداختیم.

وی افزود: این صنعت برای توسعه خود با وجود این که از احکام و سیاست‌گذاری‌های خوبی در برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی که مقام معظم رهبری وجود دارد اما در سطوح پایین‌تر کمتر این سیاست‌گذاری‌ها و احکام اجرا می‌شود.

جوکار ارتقای جایگاه گردشگری، کشور را ناشی از امنیت این صنعت در کشورمان اعلام کرد و گفت: کشور ما دارای غنای کمی و کیفی میراث فرهنگی است که نمونه بارز آن بافت تاریخی به وسعت هزار هکتار یزد است که نمونه آن در در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و سرمایه‌ای ارزشمند است.

وی با بیان این که فراکسیون گردشگری مجلس به دنبال برنامه‌ریزی جامع و بلند مدت برای صنعت گردشگری کشور است، گفت: برای تامین زیرساخت‌ها باید از این پهنه‌های تفریحی، طبیعتی و میراثی به خوبی استفاده کنیم از طرفی در این فراکسیون به دنبال رفع خلا قانونی در صنعت گردشگری از طریق مجلس هستیم.

وی سوق دادن منابع به سمت حوزه گردشگری، را از لازمه‌های توسعه این صنعت عنوان کرد و گفت: باید این حمایت از جانب دولت باشد و سیاست‌گذاری‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی را به سمت گردشگری، عطف کند چرا که نه تنها منجر به توسعه اقتصادی می‌شود بلکه برای فارغ التحصیلان و دانشگاهیان نیز منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که به دنبال پیگیری راهکارهای جدیدی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های تولید و اجرا در بحث گردشگری هستیم، گفت: گردشگری می‌تواند تولید ثروت کرده و مشاغل خوب و زینده جوانان را ایجاد کند و بستری برای مشارکت و هم افزایی و به کارپیری تشکل ها، نخبگان و استارتاپ‌هاست.

وی پیگیری پیشنهادات فعالان گردشگری، به منظور احیای این صنعت را از دیگر اقدامات مهم این فراکسیون در مجلس برشمرد.

گفتنی است؛ در انتخابات روز گذشته فراکسیون گردشگری زیارت و میراث فرهنگی با حضور ۱۳۰ عضو، «محمدرضا دشتی اردکانی» به سمت ریاست و « محمد صالح جوکار» به عنوان دبیر اول این فراکسیون برگزیده شدند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

آیا خبرتان است که گردشگری دارد می‌میرد؟

جاذبه گردشگری ایران که شاید تا به حال ندیده اید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *