مثلث طلایی گردشگری

پیگیری برقراری خطوط هوایی مثلث طلایی گردشگری

رئیس فراکسیون گردشگری و زیارت مجلس شورای اسلامی با بیان این که خطوط هوایی مثلث طلایی هنوز برقرار و پیوند نخورده است، از پیگیری این موضوع خبر داد.

«محمدرضا دشتی اردکانی» در برنامه تلویزیونی رصد که از شبکه سیمای یزد پخش شد، با بیان این که مثلث طلایی گردشگری، ظرفیتی غنی در توسعه گردشگری دوران کرونا و پسا کرونا خواهد بود، گفت: ما هنوز نتوانستیم در خصوص این سه استان خطوط هوایی را به هم پیوند دهیم.

وی از پیگیری برای جانمایی ایرلاین‌های کشور را در مسیر این مثلث طلایی گردشگری خبر داد و افزود: در صورت برقراری این خطوط، حتما اتفاقات خیلی خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی خواهد افتاد.

این مسئول با بیان این که گردشگری به دنبال شیوع کرونا دچار رکود چشمگیری شد، گفت: این صنعت پاک و درامدزا در یک سال‌ اخیر به دنبال محدودیت‌های کرونایی، دچار لطمه‌های زیادی شده است.

وی به برگزاری جلسات متعدد با وزیر مربوطه، بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی اشاره و اظهار کرد: سامانه‌های جانا و ماسک یکی از اقداماتی بود که گام مثبتی برای رونق مجدد این صنعت است.

دشتی به ضعف دستگاه‌های مربوطه در خصوص تبلیغات گردشگری ایران در دیگر کشورها اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در مقابل اسلام هراسی و ایران هراسی و تبلیغات سوء، عملکردی ضعیفی در کشور داشته‌ایم.

نماینده مردم اردکان در مجلس از بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از گردشگری یاد کرد و گفت: با این وجود، ما در بودجه ۱۴۰۰ تنها درآمدهای نفت، مالیات و فروش اوراق را در نظر گرفته‌ایم و عددی تحت عنوان گردشگری نداریم و این در حالیست که تا زمانی که نتوانیم گردشگری را به عنوان منبع درآمد در کشور بپذیریم، نهایت بهره‌وری از این صنعت ایجاد نخواهد شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

تعطیلی پنج‌شنبه‌ها موثر بر توسعه مراودات مثلث طلایی گردشگری

تفاهم بین مثلث گردشگری مذهبی ایران

مثلث طلایی بسته گردشگری مناسبی برای پساکرونا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *