شاهدیه یزد-گردشگری

چراغ گردشگری در رئوس مثلث طلایی ایران خاموش شد

علی‌رغم همکاری‌های جودجوش و مداوم فعالان گردشگری استان‌های یزد و اصفهان با ستاد مقابله با کرونا طی ۹ ماهه گذشته، اخیراً ستادهای این دو استان مصوب کردند که تمام اماکن گردشگری، آنها تعطیل و واحدهای غیرمجاز اقامتی بدون اخطار پلمب شوند.

«احمد ترحمی»  در مورد وضعیت فعالیت اماکن گردشگری، با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا، اظهار کرد: تمام اماکن گردشگری استان یزد تا پایان هفته جاری تعطیل خواهند بود.

وی در مورد اعمال محدودیت ویژه تردد به سمت ییلاقات استان نیز تصریح کرد: با توجه به تعطیلات پایان هفته و سهل انگاری برخی از خانواده‌ها نسبت به سفر به ییلاقات، محدودیت‌هایی در زمینه تردد به سمت ییلاقات طی این هفته اعمال خواهد شد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار در مورد فعالیت واحدهای اقامتی نیز تصریح کرد: تمام واحدهای اقامتی غیرمجاز به عنوان یکی از چرخه‌های انتقال ویروس بر طبق مصوبه اخیر ستاد، بدون دریافت اخطار بلافاصله پلمب می‌شوند.

ترحمی یادآور شد: علاوه بر اماکن گردشگری، سالن‌های ورزشی،  باشگاه‌های بدنسازی، گیم‌نت‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها و همچنین مراکز تفریحی نیز در این هفته تعطیل هستند.

گردشگری هم راستا با مصوبات ستاد کرونا

«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد نیز اعلام کرد: استان‌های یزد و اصفهان، تنها استان‌های دارای مصوبه کشور برای تعطیلی اماکن گردشگری هستند.

 

وی با بیان این که سلامت مردم در درجه اول فعالیت اماکن گردشگری، قرار دارد گفت: به دنبال مصوبه ستاد کرونا سایر زیرساخت‌های گردشگری، اماکن تاریخی، تعطیل و فعالیت خود را در بازه اعلام شده متوقف کردند.

فاطمی نسبت به قطع زنجیره کرونا ابراز امیدواری کرد و گفت: گردشگری، نسبت به حفظ سلامت مردم متعهد و در راستای قطع زنجیره کرونا از ابتدای شیوع این اپیدمی، همراهی کاملی با مصوبات ستاد داشته است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

طلبکارها تا آخر سال به سراغ گردشگری نیایند

اگر به همین روند ادامه دهیم گردشگری نابود می‌شود

حذف گردشگری روستایی با افزایش مهاجرت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *