سفر

چرا سفر؟ چرا سفر در دنیای امروز بی‌نهایت مهم است؟

انسان‌ها در دنیای خود و به ویژه در اعتقادات و باورهایی که از دیگران به آن‌ها ارث می‌رسد زندگی می‌کنند.انجام هر گونه سفر منوط به صدور مجوز از ستاد ملی مبارزه با کروناست.

انتقادی که به انسان امروز وارد می‌شود این‌ست که با پیشرفت تکنولوژی، انسان معاصر بیش از گذشته در دنیای وسایل هوشمند خود غرق شده است.

این انتقاد از جنبه‌ای هم درست است، هم نادرست است، در واقع تکنولوژی امروز به انسان کمک می‌کند تا زاویه دید خود را گسترش دهد و با دیگران در سرزمین‌های مختلف در ارتباط باشد اما همین تکنولوژی متاسفانه نیاز انسان به حرکت را کمتر و کمتر می‌کند و از او موجودی منزوی می‌سازد.

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که هر روز بیش از دیروز در معرض تبلیغات رسانه‌ها و اخبارهای گوناگون قرار می‌گیریم اخباری که تمام اتفاقات یک کشور و احساسات یک ملت را بازگو نمی‌کنند.

سفر نیاز امروز بشر معاصر است تا با شکستن انزوای خود به درک درستی از جهان پیرامون خود برسد.

 

درمان ترس با سفر:

ترس بزرگترین سیستم دفاعی بشر برای دفع خطرات است، این ترس می‌تواند منجر به ایجاد حس‌های ناخوشایند افراد نسبت به یکدیگر شود. با سفر به سرزمین‌هایی که شناخت شما تنها مبتنی بر اطلاعاتی ناقص است، می‌توانید بر ترس خود از جهان‌های مختلف غلبه کنید و حتی باورهایی که پایه و اساس غلطی دارند را نیز در خود از بین ببرید.

یادگیری زبان و فرهنگ جدید:

با سفر به کشورهای مختلف توانایی شناخت و درک زبان‌های گوناگون را پیدا می‌کنید و با فرهنگ‌های متفاوت نیز آشنا می‌شوید. با دیدن فرهنگ‌های مختلف به شناخت درستی از آن‌ها خواهید رسید، با این شناخت به آموزه‌ها و حرف‌هایی که تنها مبتنی بر اطلاعات نادرست است، غلبه خواهید کرد.

مشاهده می‌کنید که مردم تمام جهان به مانند شما هدف‌هایی ساده دارند، به دنبال حفظ میراث خود و پرستاری از فرزندان و خانواده خود هستند. به عبارت بهتر شما می‌آموزید که در دنیای امروز قدم بزنید.

کاهش دهنده استرس:

امروزه ما بیشتر از دیروز درگیر کار و زندگی روزمره شده‌ایم. اگر از صدای زنگ ساعت در صبح زود، انجام کارهای داخل لیست روزانه، رفتن به مسیرهای تکراری و… خسته شده‌اید. ساک سفر خود را ببندید و خود را با اولین پرواز به ساحلی آرام، مکانی دلنشین برسانید. تجربه مکانی جدید بهترین راه‌حل برای کاهش استرس زندگی شهری است.

کشف دوباره خود:

در طول سفر مجبور هستیم با افراد مختلفی برخورد و تعامل داشته باشیم، این ویژگی سفر به ما در رشد شخصیت ما بسیار کمک می‌کند.

قرار گرفتن در شرایط خاص و ویژه ما را با چالش‌هایی روبه‌رو می‌کند که باعث می‌شود به توانایی‌هایی را در وجودمان کشف کنیم که شاید هیچ‌وقت در شرایط امن خانه‌مان به آن‌ها دست پیدا نمی‌کردیم.

لذت ماجراجویی و ساختن خاطرات ماندگار:

هنگام مسافرت ثبت خاطرات را فراموش نکنید. دوربین فیلمبرداری داشته باشید و از لحظات سرگرم کننده خود عکس بگیرید. در اواخر زندگی می توانید خاطرات شیرین را با نزدیکان و عزیزان خود گرامی بدارید. علاوه بر این، تجربیاتی که به دست می آورید برای افراد  تبدیل به داستان های مهیج شنیدنی می شود.

تقویت رابطه‌ها:

اگر با همسرتان مرحله بدی را پشت سر می گذارید، رفتن به یک سفر در یک مقصد عاشقانه بهترین راه برای بازگرداندن خوشبختی و صمیمیت در رابطه شماست.

پیدا کردن ایده‌های تازه تجاری:

اگر به دنبال کسب‌وکار شخصی هستید و دوست دارید یک کارآفرین باشید، سفر به شما فرصت یافتن ایده‌های جدید را می‌دهد. با مشاهده دقیق مردم در مقصد خود شاید متوجه شوید کالایی را که آن‌ها بدان نیازمندند به وفور در کشور شما یافت می‌شود پس با پیدا کردن راه تجارت به آن کشور تجارت خود را راه‌اندازی کنید.

همچنین می توانید ایده های تجاری خود را از کشور مقصد قرض بگیرید و آنها را در کشور خود پیاده کنید. طی قرن ها، ما شاهد چنین اتفاقی بوده ایم. افرادی که مسافرت می کنند و دیگر قسمت‌های دنیا را دیده اند، کارآفرینان باهوش تری هستند.

پیدا کردن دوستان جدید:

سفر فرصتی است برای دوستی‌های تازه، دوستانی که ممکن است برای همیشه در زندگی همراه‌تان شوند. سفر راهی برای بازکردن دریچه‌های جدید به زندگی‌مان است، از سفر غافل نشوید.

منبع:ایسنا

مرتبط:

کاهش زمان تست کرونا برای سفر به ایران

سفر دسته‌جمعی به دل مرگ

قلیه سفر در دل طعم های جنوب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *