جیپور

چطور از دهلی به جیپور بروید؟

اگر اولین مقصد شما در سفر به هند، شهر جیپور باشد و پرواز ایرلاین شما در فرودگاه دهلی به زمین بنشیند، باید چگونگی رساندن خودتان از فرودگاه دهلی به جیپور را بدانید تا از سردرگمی های شروع سفر دور بمانید. تور هند، بیشتر برای سه شهر دهلی، آگرا و جیپور برگزار می شود. اگر اگر تنها و بدون تور قصد رفتن به جیپور را داشته باشید چه کاری باید انجام دهید؟ در این مطلب الی گشت شما را کمی با فرودگاه دهلی آشنا می نماییم و در نهایت روش های دسترسی از فرودگاه دهلی به جیپور را به شما معرفی می کنیم.

راجع به جیپور

شهر جیپور، پایتخت استان راجستان است و مقصد بسیاری از گردشگران و توریست هایی است که به هند سفر می کنند. در این شهر تاریخی با جاذبه ها و بناهای تاریخی بسیاری روبه رو هستید که مربوط به تاریخ پادشاهی راجپوت می باشد. خاندان راجپوت ها در هند بسیار مشهور هستند و حتی امروزه در مقامات دولتی هند نیز حضور دارند. بسیاری از افسانه های هندی با این خانواده عجین شده و حتی فیلم های بسیاری از این افسانه ها، ساخته می شوند. به عنوان مثال قلعه تاریخی جیپور یا قلعه سرخ، لوکیشن فیلم پادماواتی (شخصی که توسط خانواده ها راجپوت ها مقدس شمرده می شود) بوده و در بسیاری از صحنه های فیلم می توانید این قلعه را ببینید.

در این شهر در کل قلعه ها و کاخ های بسیاری در طول تاریخ ساخته شده است که پر از داستان ها وافسانه های تاریخی است و شاید دیدن هر یک از آن ها برای هر گردشگر و توریست ساعت ها زمان ببرد. به شهر جیپور شهر صورتی نیز لقب داده اند. چرا که بسیاری از بناهای آن به همین رنگ است. در کل می توان شهر جیپور را شهر رنگ نامید. بسیاری از جاذبه های جیپور همانند هوا محل Hawa Mahal، کاخ شهر City Palace، جانتار مانتار Jantar Mantar، قلعه عامر Amer Fort و بسیاری از دیگر جاذبه های آن رنگ های گرم محدوده قرمز و زرد دارند. هر گردشگری در جیپور می خواهد که بهترین عکس ها و فیلم ها را از این بناها بگیرد و در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارد.

محل اقامت در جیپور

این موضوع که در جیپور، در چه  هتل و در چه محله ای اقامت خواهید داشت در انتخاب مسیر حرکت شما تاثیر به سزایی دارد. هتل هایی همانند هتل پیرل پالاس Hotel Pearl Palace، هتل اومید باوان Hotel Umaid Bhawan، هتل پارک پریم Park Prime Hotel، هتل پارادایس The Paradis Hotel، هتل رویال اورکید Royal Orchid، هتل کراون پلازا Crown Plaza و راج پالاس The Raj Palace از معروف ترین و بهترین هتل های جیپور هستند که می توانید برای اقامت در آن ها از سایت الی گشت اتاق رزرو کنید. بیشتر این هتل ها در مرکز شهر قرار دارند و در نتیجه برای دسترسی از فرودگاه دهلی به جیپور و رفتن به مرکز شهر جیپور باید مسیر خود را انتخاب کنید. اگر به دلیل ارزانی اتاق ها در هتل های دورتر از مرکز شهر به سراغ هتل هایی مانند هتل کراون پلازا Crown Plaza یا هتل رویال اورکید Royal Orchid رفتید؛ پس باید چگونگی حمل و نقل در شهر جیپور را نیز از قبل بدانید. در ادامه مطلب می توانید تمام این اطلاعات را بخوانید.

جیپور

آشنایی با فرودگاه دهلی

بیشتر گردشگران سفر به هند را با حرکت در مسیر مثلث طلایی هند برنامه ریزی می کنند. مثلث طلایی هند شامل ۳ شهر دهلی، آگرا و در نهایت جیپور است. با این حال گاهی بسیاری از مسافران به جای خرید تور ترجیح می دهند که به تنهایی به این کشور سفر کنند و مدت زمان بیشتری را برای دیدن جاذبه های هند در نظر می گیرند. گاهی نیز پیش می آید که مسافران سفر خود را از دهلی به سمت جیپور و سپس آگرا پیش می برند. در این صورت و پس از فرود به فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی باید بدانید که چگونه خود را به جیپور برسانید. فرودگاه ایندیرا گاندی، اولین مقصد گردشگران هند است. این فرودگاه در منطقه پالام و در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی ایستگاه قطار دهلی واقع شده در نتیجه اگر بخواهید مسیر خود را از فرودگاه دهلی به جیپور با قطار طی کنید باید خود را به ایستگاه قطار دهلی نو برسانید.

از فرودگاه دهلی به جیپور با هواپیما

اگر نمی خواهید که وارد شهر دهلی شوید و می خواهید مستقیم مسیر خود را به جیپور ادامه دهید، می توانید از فرودگاه دهلی به جپیور هواپیما سوار شوید. این روش مسلما سریع ترین روش و آسان ترین روش خواهد بود. چرا که شما را درگیر ترافیک شهر و یا شلوغی قطارها نخواهد کرد. به راحتی از ترمینال بین المللی وارد ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه دهلی می شوید و برای فرودگاه جیپور پرواز خود را از ایرلاین های جت ایرویز (Jet Airways)، ایندیا گو (IndiGo)، ایر ایندیا یا اسپایس جت (SpiceJet) خریداری کنید. خوشبختانه از فرودگاه دهلی به جیپور روزانه بیشتر از ۱۰ پرواز با ایرلاین های نامبرده شده انجام می شود. پس هر ساعت که به فرودگاه ایندیرا دهلی رسیدید می توانید برای جیپور بلیط هواپیما خریداری کنید. زمان تقریبی پرواز دهلی به جیپور نزدیک به ۱ ساعت بوده و شما اصلا متوجه مسافت و طول راه نخواهید شد.

پس از فرود هواپیما در فرودگاه جیپور ارزان ترین راه برای رفتن به هتل گرفتن ریکشاو است. فرودگاه جیپور در فاصله ۱۰ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. با این حال هتل هایی مانند کراون پلازا در فصله ۲۰ دقیقه رانندگی فرودگاه قرار گرفته اند و می توانید تاکسی بگیرید. تنها کافیست که با راننده تاکسی راجع به قیمت صحبت کنید تا مبلغی اضافه تر از شما نگیرند. برای رفتن به مرکز شهر جیپور می توانید اتوبوس نیز سوار شوید. برای این منظور به ایستگاه اتوبوس در فاصله ۵ دقیقه ای ترمینال پیاده روی کنید.

با اتوبوس خط A6 خود را به مرکز شهر و از آنجا با ریکشاو یا تاکسی خود را به هتل برسانید. اگر قدرت ریسک گشتن در جیپور آن هم با چمدان را ندارید، بهتر است که کرایه حدود ۲۰۰ روپیه ای تاکسی را بپردازید و از فرودگاه جیپور هند تا مرکز شهر جیپور تاکسی بگیرید. در مسیر حرکت از فرودگاه دهلی به جیپور باید دیگر گزینه ها را نیز در نظر داشته باشید. قطار یکی از این گزینه هاست که به نسبت پرواز برای شما ارزان تر تمام می شود.

از فرودگاه دهلی به جیپور با قطار

این روش را تنها به مسافران و گردشگرانی پیشنهاد می دهیم که وسیله های کمی با خود به همراه دارند یا با تنها یک کوله (کوله به دوشان) به سفر می روند. برای رفتن از فرودگاه دهلی به جیپور ابتدا باید از فرودگاه دهلی تا ایستگاه اتوبوس با نام ترمینال ۱ C داخلی حدود ۸ دقیقه ای را پیاده روی کنید. در این ایستگاه اتوبوس شماره دروازه کشمیر به شماره ۷۲۹B را سوار شده و تا ایستگاه دالا کوآن Dhaula Kuan بروید. در این ایستگاه اتوبوس هایی را که به سمت جاناک ستا با نام اتوبوس شماره ۷۲۰ یا اتوبوس جاناکپور B-1 را سوار شده و در نهایت خود را به جاناک ستا برسانید. مسیر بین فرودگاه تا ایستگاه قطار دهلی را با مترو نیز می توانید طی کنید که سریع تر برسید. برای مترو باید خود را به دهلی سارای روحیلا Delhi Sarai Rohilla برسانید. در اینجا با کمی پیاده روی در حدود ۶ دقیقه می توانید خود را به ایستگاه قطار دهلی رسانده و به سمت جیپور قطار بگیرید.

مسیر حرکت قطار از دهلی تا جیپور نزدیک به ۵ ساعت زمان می برد. پس سعی کنید که بلیط کوپه تخت دار را بگیرید تا بتوانید در زمان سفر کمی استراحت کرده و یا بخوابید. بین این دو ایستنگاه حدود ۹ ایستگاه وجود دارد که قطار در همه آن ها توقف خواهد داشت. بنابراین ممکن است که زمان سفر شما کمی طولانی تر شود. ایستگاه قطار جیپور تقریبا در نزدیکی مرکز شهر جیپور قرار دارد و شما به راحتی از آنجا چه با اتوبوس، چه ریکشاو و چه با تاکسی می توانید در مدت ۲۰ دقیقه یا نیم ساعت خود را به هتل برسانید.

جیپور

از فرودگاه دهلی به جیپور با اتوبوس

در بین شهر دهلی و جیپور بزرگراه و خیابان های بزرگ و خوبی ساخته شده است که در این بین اتوبوس های فراوانی مسافران را جابه جا می کنند. اگر گذر زمان برایتان اهمیت ندارد و در عین حال به دنبال صرف هزینه کمتری هستید و می خواهید که از فرودگاه دهلی به جیپور بروید، گزینه اتوبوس را انتخاب کنید. همسفر شدن با مردم بومی هند و هم کلام شدن با آن ها در اتوبوس، اگر کلافگی گرمای هوا و بسیاری از دیگر موضوعات را فراموش کنیم، می تواند تجریه بی نظیری باشد. می توانید از مردم محلی هند راهنمایی بگیرید. اینکه به دیدن چه جاذبه هایی بروید یا چگونه مسیر خود را پیدا کنید. طی مسافت بین دهلی تا جیپور نیز همانند قطار، حدود ۴ ساعت و نیم زمان می برد.

می توانید از قبل از طریق سایت بلیط اتوبوس خود را خریداری کنید. اگر بخواهید از فرودگاه دهلی به جیپور با اتوبوس بروید باید خود را ابتدا از فرودگاه ایندیرا به ترمینال اتوبوس موری گیت Mori Gate برسانید. مسیر بین فرودگاه تا ترمینال اتوبوس ها در دهلی با مترو خط بنفش و سپس خط زرد، بیشتر از یک ساعت زمان می برد.

در صورت انتخاب هر کدام از روش های بالا امیدواریم که سفر به هند خوبی را پیش رو داشته باشید و حتما با اطلاعات کافی به سفر بروید.

مرتبط:

دیدنی های جیپور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *