جشنواره-زمستانی-ارس

نعطیلی برنامه‌های گردشگری در منطقه آزاد ارس

مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: انجمن‌های میراث تاریخی فرهنگی، هتل داران، راهنمایان گردشگری و توسعه گردشگری ارس جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متحد شدند تا اطلاع ثانوی هیچ فعالیت گردشگری نداشته باشند.

فاطمه منیری ضمن تشریح اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: تا اطلاع ثانوی کاشانه مهمان‌ها، سوئیت‌ها، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی گردشگر و مسافر پذیرش نخواهند کرد.

وی افزود: همچنین در راستای عدم نارضایتی مسافران، بر اساس بخشنامه همه این اماکن موظف به استرداد وجه کنسلی بدون جریمه بوده و این موضوع مستمرا این مورد توسط کارشناسان حوزه گردشگری نظارت و ارزیابی می‌شود.

وی در خصوص مراکز پذیرایی گفت: به تمامی مراکز پذیرایی اعلام کرده‌ایم حتی المقدور ارائه خدمات نکنند، مگر با اجرای کامل و دقیق پروتکل بهداشتی؛ ارائه هرگونه خدمات دخانیات و قلیان نیز در تمامی سفره خانه‌های سنتی و کافه رستوران‌ها ممنوع است.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه افزود: با توجه به هشدارهای در خصوص پذیرش نشدن مسافران و گردشگران توسط مراکز گردشگری، با کسانی که بر خلاف مصوبات مقابله با کرونا اقدام می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: به شرکت نفت نیز اعلام شده در تمامی جایگاه‌ها، سوختگیری توسط اپراتورها انجام گیرد و اپراتورها ملزم به استفاده از دستکش هستند.

وی تشریح کرد: مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری ارس جهت حمایت دولت و جبران خسارت در سامانه آمار و تاسیسات گردشگری کشور ثبت نام کنند.

مدیر گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی ارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به تمامی مراکز اقامتی و تاسیسات حوزه گردشگری ابلاغ شده است در سامانه جامع ثبت اطلاعات و آمار تاسیسات گردشگری ثبت نام کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، وی گفت: این امر در راستای حمایت دولت از خسارت تعطیلی این مراکز جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام می گیرد.

وی در پایان با اشاره به این‌که تمامی مکان های گردشگری و تاریخی به طور متناوب ضدعفونی و گندزدایی می‌شود، افزود: تمامی برنامه‌های حوزه گردشگری منطقه آزاد ارس به بعد از پروسه ریشه کنی ویروس کرونا موکول شده است و امیدواریم که در آینده نزدیک همچون سال‌های قبل بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگران ارس باشیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

آسیاب آبی هزارساله زواره رونق گرفت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *