چین

چین ، توریستی‌ترین کشور جهان در سال ۲۰۲۰

میزان گردشگران کشور چین در سال‌های آتی پیشرفت چشمگیری خواهد داشت و در سال ۲۰۲۰ این کشور به قطب اول گردشگری جهان تبدیل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور آسیایی چین به دلیل برخورداری از جاذبه‌های توریستی زیبا نظیر دیوار بزرگ چین، کوه‌های مقدس، معبد شائولین، آبشار هئوانگ گوژو، شهر ممنوعه  و … رتبه چهارم پر بازدیدترین کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است و برآوردهای سازمان تجارت جهانی نشان می‌دهد که چین در سال ۲۰۲۰ به بزرگترین کشور توریستی جهان و چهارمین کشور از نظر سفرهای خارجی تبدیل خواهد شد.

بر اساس اعلام رئیس اداره ملی گردشگری چین، صنعت توریسم بیش از ۸۰ میلیون شغل ایجاد کرده و سهم بزرگی در تقویت اقتصاد و کاهش فقر در این کشور پرجمعیت آسیایی داشته است. رده بندی سازمان امدادرسانی بین المللی SOS که نیز نشان می دهد در سال ۲۰۱۸ میلادی، چین جزو کشورهای با کمترین خطر امنیتی برای گردشگران معرفی شده است.​

blank

 در ادامه شما را با درآمد صنعت گردشگری چین آشنا کرده و به دیگر معیارهایی که این کشور را به قطب گردشگری جهان تبدیل می‌کند، می‌پردازیم:

درآمد چین از صنعت گردشگری در سال ۲۰۱۷

به گفته “لی ژین ژائو”، رئیس اداره ملی گردشگری چین (CNTA) درآمدهای گردشگری این کشور طی سال گذشته به ۵٫۴ تریلیون یوان معادل ۸۲۳ میلیارد دلار رسیده است و به‌ طور متوسط هر شهروند چینی در سال گذشته ۳٫۷ سفر داشته است. در سال ۲۰۱۷ بیش از ۵ تریلیون سفر در سراسر چین انجام شده است که این میزان در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۲ از رشد ۶۹ درصدی و رشد سالانه ۱۵٫۸ درصدی آن خبر می دهد.

نقش تکنولوژی “هوش مصنوعی” برای جذب گردشگران به کشور چین

در سال ۲۰۱۸ به دلیل پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های دیجیتالی، دسترسی گردشگران به اطلاعات گردشگری راحت‌تر شده است، به گونه‌ای که تعداد زیادی از گردشگران مایل هستند تا پیش از سفر با استفاده از این تکنولوژی‌ها با مقصد گردشگری و شرایط اقامتگاه خود در آن جا آشنا شوند.

“واقعیت مجازی” نوعی تکنولوژی است که بسیاری از آژانس‌های گردشگری جهان در حال تحقیق درباره استفاده از آن برای رونق کار خود هستند. جالب است بدانید که ۸۰ درصد گردشگران کشور چین امیدوار هستند پیش از سفر از طریق تکنولوژی واقعیت مجازی با مقصد و اقامتگاه خود در مقصد آشنا شوند.

همچنین مدیریت بسیاری از مراکز تفریحی چین مانند شهرک سلسله “سونگ” شهر هانگ جو، دیزنی لند شانگهای و شهر بازی “دره شاد” اعلام کرده‌اند از این تکنولوژی برای جذب گردشگران استفاده می‌کنند .پیش بینی میشود تا سال ۲۰۲۰ میلادی، تکنولوژی هوش مصنوعی، ۴۷ میلیارد دلار در درآمد گردشگری کل جهان سهم داشته باشد.

دیوار بزرگ چین؛ تضمین کننده بقای صنعت توریسم این کشور

دیوار بزرگ، نماد چین، یکی از بهترین نمونه‌ مکان‌های تاریخی است که به یک جاذبه توریستی مهم تبدیل شده‌ و در واقع تضمین کننده بقای صنعت توریسم در این کشور است. این دیوار که بزرگترین پروژه سازه‌های دفاعی در تاریخ تمدن بشری است، بیش از دو هزار سال قدمت دارد. امروزه بیش از ۱۰ بخش دیوار بزرگ بر روی گردشگران گشوده است که گذرگاه‌ها، دژهای کوچک و برج‌های نگهبانی در بادالینگ پکن، لائولونگ‌لوی هبی و گذرگاه جیایوگوان در گانسو را شامل می‌شود.

blank

معبد شائولین؛ میراث جهانی سازمان یونسکو

معبد شائولین که قدمت آن به سال ۴۹۵ میلادی می‌رسد، یک معبد بودایی است که در استان هنان چین قرار گرفته‌است.به گفته مورخان این معبد منشأ هنرهای رزمی چینی (کونگ فو یا ووشو) است . امروزه در این معبد علاوه بر انجام احکام دینی بودایی، هنرهای رزمی مانند تای چی چوان، ساندا، چی کونگ، و…  آموزش داده می شود. این معبد جزو میراث جهانی یونسکو نیز به حساب می آید و در آن می‌توان ۵۰۰ نقاشی دیواری بودایی مربوط به دوران مینگ و نگارگری‌هایی در رابطه با کونگ فوی شائولین مربوط به دوران چینگ را مشاهده کرد.

شهرهای چینی؛ نمایانگر تاریخ غنی چین

بیشتر ۱۰۱ شهری که در چین به‌عنوان شهرهای تاریخی و فرهنگی دسته‌بندی شده‌اند بیش از هزار سال قدمت دارند. “سوژو” و “هانگژو” در جنوب رود یانگ‌تسه به‌عنوان “بهشت روی زمین” شناخته می‌شوند. پینگ‌یائو در مرکز استان شانشی نیز یکی از شهرهای باستانی چین است که تا به‌امروز به‌خوبی نگهداری شده‌است. پینگ یائو یکی دیگر از میراث جهانی سازمان یونسکو است. جالب است بدایند پینگ یائو یکی از نمونه شهرهایی است که دورتادور آن‌ها دیوار وجود دارد. مسافت این دیوار  حدود ۶ کیلومتر است و عرض آن نیز ۱۰ متر است. روی این دیوار در قرن چهاردهم میلادی ۷۲ نگهبان برای محافظت میایستادند.

تماشای طبیعت بکر در منطقه “ژانگ جیاجی”

منطقه ژانگ جیاجی بیشتر به لحاظ قله‌های حیرت‌آور، رودخانه‌های زلال، جنگل‌های انبوه و غارهای بزرگ معروف است. ژانگ جیاجی، را بیشتر افراد به جهت تماشای فیلم “آواتار” می‌شناسند، زیرا بسیاری از مناطق خلق شده در آواتار از مناطق طبیعی این منطقه الهام گرفته شده است. تلکابین سواری و تماشای مناظر حیرت‌آور و همچنین پیاده‌روی در پارک جنگلی ملی ژانگ جیاجی از جمله کارهایی است که برای گردشگران بسیار جالب است.

منبع:ایمنا

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *