رزرو-تور-مشهد-خراسان رضوی

کاهش ۴۵ درصدی ورود مسافر به خراسان رضوی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری استان خراسان رضوی گفت: طی نیمه نخست سال جاری، ورود مسافر به این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

محمدصادق براتی در خصوص تعداد مسافران ورودی  استان در سال جاری اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری ۱۶ میلیون و ۴۳۴۸ نفر به استان سفر کرده‌اند؛ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این شمار، ۲۸ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۱۶۷ نفر بوده است.

وی ادامه داد: ورود مسافر به کلانشهر مشهد در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته‌ است. به این ترتیب در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۹ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۶۹۶ نفر وارد مشهد شدند که این رقم امسال به ۱۱ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۶۸۴ نفر کاهش یافته ‌است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه کاهش ورود مسافر از مبادی جاده‌ای در مشهد ۸۶ درصد و در استان ۹۱ درصد است، گفت: در ورودی ریلی، کاهش ۸۲ درصدی در مشهد و کاهش ۸۱ درصدی ورود مسافر در استان ثبت شده است. طی این مدت در ورود هوایی مسافران به مشهد ۷۱ درصد و در استان ۶۸ درصد کاهش ثبت شده است.

بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، براتی ادامه داد: همچنین شاهد کاهش ۱۵ درصدی مسافران ورودی با وسایل نقلیه شخصی در مشهد هستیم که این کاهش در استان ۲۴ درصد ثبت شده ‌است‌. در حال حاضر استان خراسان رضوی با حدود ۶.۵ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۲۷۰۰ واحد تاسیسات اقامتی است که از این منظر رتبه نخست کشور را دارد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

آشنایی با برج رادکان در خراسان رضوی

راهنمای سفر به خراسان رضوی + اماکن دیدنی

خسارت بیش از ۲۰۰۰ میلیاردی کرونا به گردشگری خراسان رضوی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *