گردشگری

گرانی بنزین چه تأثیری در تعداد گردشگران ورودی دارد؟

صنعت گردشگری همچون سایر صنایع تعریف شده تابع وضعیت کلی جامعه است و به طور حتم از اتفاقات داخل کشور تأثیر می‌پذیرد.

در هفته‌های گذشته و پس از افزایش قیمت بنزین بحث تأثیر آن در ابعاد مختلف فعالیت‌های کشور مطرح شد.

گردشگری یکی از صنایعی است که امروزه در مرکز توجه دولتمردان جوامع و کشور‌های مختلف جهان قرار گرفته است. دولتمردان ما نیز باور دارند که پرنده گردشگری با دو بال میراث فرهنگی و صنایع دستی می‌تواند جایگزین مناسبی برای صنعت نفت باشد؛ البته از آنجا که صنعت گردشگری نیز همچون سایر صنایع تعریف شده تابع وضعیت کلی جامعه است، به طور حتم از اتفاقات داخل کشور تأثیر می‌پذیرد.

ما در این گزارش تلاش می‌کنیم میزان و نحوه تأثیرگذاری افزایش قیمت بنزین روی تعداد گردشگران ورودی را بررسی کنیم.

سید احمد سید علی‌زاده مدرس، پژوهشگر بافت تاریخی، مدیر تور و راهنمای گردشگری در گفت‌وگو با ما بیان کرد: بحث افزایش بنزین تأثیری در میزان گردشگران ورودی تأثیری ندارد. بحثی که روی تعداد آن‌ها مؤثر است، سیاست‌های ایران است. الآن از نظر مسافران چینی ما مقصد بسیار عالی هستیم.

هادی عربی گل مدیر، مشاور، مدرس و کارشناس هتلداری و گردشگری نیز میزان تأثیرگذاری افزایش قیمت بنزین در میزان گردشگران ورودی و نحوه ارائه خدمات به آن‌ها را چنین تشریح کرد: ما با افزایش حدود ۴۶۰ نفرشب‌خواب، ۲۲ و نیم درصد افزایش مسافر خارجی شب‌خواب نسبت به زمان مشابه سال گذشته را داشته ایم؛ زیرا مسافران ورودی که در تعطیلات کریسمس به ایران سفر خواهند کرد، از ۵ یا ۶ ماه قبل برای این مسافرت برنامه‌ریزی کرده‌اند. پس ما قبل از گرانی بنزین تقاضا داشتیم، اما با افزایش قیمت بنزین و به تبع آن افزایش هزینه‌ها مجبوریم کیفیت خدمات را پایین بیاوریم و با این کار لطمه بزرگی به سیستم خودمان می‌زنیم. به احتمال زیاد افزایش قیمت بنزین در آینده روی میزان مسافران ورودی تأثیر بگذارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *