گردشگری

گردشگری آسمان یزد را شلوغ‌تر کرد

گردشگری یکی از صنایع بسیار متاثر از کرونا بوده و به نظر می‌رسد که رکود این صنعت نیز تمام‌شدنی نیست ولی در عین حال، افزایش پروازهای استان یزد به دیگر مقاصد کشور می‌تواند نویدبخش روزهای خوشی برای گردشگری پساکرونای این استان باشد.

حمل و نقل هوایی از زیرساخت‌های مهم گردشگری به خصوص برای شهر جهانی یزد است و ارتقای این زیرساخت، رابطه مستقیمی با توسعه صنعت گردشگری و ارتقای جایگاه این صنعت در ابعاد مختلف خواهد داشت چرا که هر نوع سفری با هر گونه اهدافی در حیطه‌ی گردشگری قرار می‌گیرد.

این روزها که کرونا، گردشگری را تحت تاثیر خود قرار داده و به نظر می‌رسد رکود این صنعت نیز تمام شدنی نیست؛ افزایش پروازهای این استان به دیگر مقاصد کشور، نویدبخش اقدامات موثری در حوزه حمل و نقل هوایی و به تبع صنعت گردشگری یزد است.

«مهدی رجایی‌فرد» نائب رییس دفاتر خدمات مسافرتی استان یزد به تاثیر صنعت گردشگری در حوزه پروازها اشاره می‌کند و می‌گوید: خوشبختانه با وجود شیوع کرونا و کاهش مسافران و وضعیت نامطلوب گردشگری، تعداد پروازهای یزد تغییری نکرده است.

 

افزایش پروازهای یزد گواه ارتقای صنعت گردشگری

این فعال گردشگری به افزایش پروازهای یزد در مسیرهای تهران، بندرعباس، اهواز، مشهد، زاهدان و تبریز اشاره و بیان می‌کند: پروزا یزد – کرج نیز اخیراً با توجه به افزایش مسافران این حوزه به پروازهای دیگر یزد افزوده شده لذا ارتقای زیرساخت‌های گردشگری را می توان گواه بر عملکرد خوب یزد در حوزه گردشگری دانست.

وی با بیان این که افزایش پروازهای داخلی اقدام موثری در توسعه حمل و نقل هوایی استان است، می‌گوید: تقویت پروازهای داخلی، انگیزه‌ی موثری برای افزایش تمایل گردشگران برای سفر به یزد است و گردشگران می‌توانند در این زمینه حساب ویژه‌ای روی یزد باز کنند.

رجائی‌فرد ارتقای وضعیت و افزایش تعداد پروازها را عامل موثری در خارج کردن یزد از بن‌بست ارتباط پروازی می‌داند و اظهار می‌کند: این روزها همه گشایش‌هایی که در زیرساخت‌های مختلفی مانند حمل و نقل هوایی استان یزد اتفاق می‎افتد، مرهون توسعه و ارتقای جایگاه صنعت گردشگری است چرا که در مورد توسعه حمل و نقل هوایی نیز افزایش ارتباط با سایر استان‌ها و شهرها را پس از جهانی شدن شهر یزد شاهد بودیم.

پرواز مابین یزد و کرج از جمله پروازهایی است که در همین روزهای کرونایی اخیر برقرار شده و با توجه به ترویج سفر مسئولانه، می‌تواند انگیزه‌ای برای افزایش جریان چینی سفرهایی بین این استان یزد و البرز باشد.

 

ایجاد دسترسی بیشتر برای توسعه گردشگری یزد و کرج

«محمد نصیری» مسئول یکی از آژانس‌های هوایی یزد در خصوص برقراری پرواز بین یزد و کرج در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، تصریح می‌کند: پرواز کرج – یزد در حال حاضر در روزهای دوشنبه و جمعه برای مردم هر دو استان امکان‌پذیر است.

وی اضافه می‌کند: استان‌های یزد و البرز با ایجاد پروازی مشترک و تعامل در حوزه هزینه‌ها و زمان‌بندی پروازها، مسیر را برای توسعه گردشگری هموارتر و دسترسی به مقاصد گردشگری طرفین را تسهیل کرده‌اند.

نصیری در ادامه یزد را استانی دارای جاذبه‌های متنوع گردشگری می‌داند و می‌گوید: ویژگی منحصر به فرد استان یزد به خصوص در حوزه تاریخ و فرهنگ، موقعیت خاصی به این استان بخشیده و شکوفایی گردشگری، بازرگانی و صنایع مربوطه، موتور توسعه صنعت حمل و نقل هوایی بین استان‌ها به خصوص یزد و البرز شده است.

این فعال گردشگری در رابطه با اهمیت جایگاه گردشگری، در توسعه حمل و نقل هوایی به خبرنگار ایسنا می‌گوید: آژانس‌های هواپیمایی از عمده‌ترین عناصر سیستم حمل و نقل هوایی هستند که به طور مستقیم در حوزه گردشگری فعالیت دارد و فراهم کردن امکانات مناسب، راحت، سریع و ارزان قیمت حمل و نقل هوایی، از الزامات توسعه گردشگری است.

وی توسعه حمل و نقل در همه ابعاد را نشانه بارزی از رشد صنعت گردشگری می‌خواند و می‌گوید: توسعه و گسترش صنعت گردشگری، رابطه مستقیمی با حمل و نقل دارد و حمل و نقل هوایی به دلیل سریع بودن و ایمنی بالا به‌ویژه بین نقاطی با فواصل زیاد از یکدیگر، سهم زیادی از جابجایی گردشگران را به خود اختصاص داده است.

 

توسعه حمل و نقل هوایی از برنامه‌های مدیریتی استان 

البته توسعه حمل‌و نقل هوایی از جمله برنامه‌های مدیریتی استان یزد به شمار می‌رود  و در اتفاقات خوبی را به تدریج در این حوزه شاهد خواهیم بود چرا که «محمدعلی طالبی» استاندار یزد قبلاً در گفت‌وگو با ایسنا از امکان برقراری پرواز بین یزد و شیراز نیز خبر داده و گفته بود که امکان و تقویت مسیر هوایی یزد – شیراز در بازدیدی که با حضور استاندار فارس انجام شده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی نیز از پیوند گردشگری و حمل و نقل هوایی خبر داده و گفته است که برقراری این پروازها، مستلزم وجود تورهای گردشگری، با مقصد اصفهان، یزد و فارس(مثلث طلایی گردشگری ایران) است.

استاندار یزد در رابطه با اقدامات انجام شده نیز از مذاکرات با چند شرکت هواپیمایی خبر داده و گفته بود باید با آژانس‌های گردشگری به عنوان متولیان برگزاری تورهای خارجی هم مذاکراتی انجام شود تا برنامه گردشگری مناسبی برای بازدید گردشگران در مسیر فارس –  یزد – کرمان نیز فراهم شود.

لذا علاوه بر رویکرد مدیریتی استان یزد در حوزه حمل و نقل هوایی، نیاز به وجود پروازهای بین‌المللی نیز کاملاً محسوس است و نباید کرونا بهانه‌ای برای غفلت از این بخش باشد و مسئولان باید همت لازم را برای مهیا کردن شرایط برای دوران پسا کرونا داشته باشند که خوشبختانه اخبار استان یزد در حوزه حمل و نقل هوایی روند مطلوبی را از وضعیت پیگیری‌ مسئولان در این باره گزارش می‌دهد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

قهوه شیرین یزدی چاشنی تنوع گردشگری یزد

سفری به کویر کاراکال یزد

گشتی در خاک شاهدیه یزد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *