آبشار وارک لرستان

آبشار وارک لرستان

در حال حاضر بالغ ‌بر ۵۰ آبشار بزرگ و کوچک در پهنه استان لرستان بچشم می خورد که بیشتر این آبشارها در مسیر رودخانه ‌های لرستان قرار دارند. هفت آبشار این استان بسیار معروف است.

آبشارهای هفتگانه لرستان هر کدام در نوع خود منحصربه ‌فرد هستند که شاید نتوان امثال آنها را در دیگر نقاط کشور مشاهده کرد. آبشار «شوی یا تله زنگ» در حد فاصل بین لرستان و خوزستان، «آبشار بیشه»، «آبشار آب سفید»، «آبشار نوژیان»، «آبشار چکان»، «آبشار سرکانه»، «آبشار وارک» و «آبشار افرینه» از آبشارهای معروف لرستان هستند که هرکدام زیبایی‌ خاصی دارند. در این قسمت به معرفی آبشار وارک میپردازیم.

آبشار وارک در غرب گردنه نوژیان، بخش پاپی در جنوب شرقی خرم ‌آباد قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای کشور است؛ فاصله این آبشار تا شهر خرم ‌آباد حدود ۶۰ کیلومتر است.

آبشار وارک لرستان

سرچشمه آبشار وارک صخره ای سنگی است که پس از طی حدود ۱۵ متر از صخره دوم فرو می ریزد و آبشار دوم به وجود می آید. آبشار وارک در نزدیکی آبشار نوژیان قرار دارد.

در فصل کم‌ آبی ارتفاع قسمت اول این آبشار بی‌ نظیر هفت متر با عرض حدود ۱۲ متر و قسمت دوم ۱۵.۵ متر با عرض ۵.۵۶ متر است و یکی از زیباترین منظره‌ ها را در این منطقه می ‌توان تماشا کرد.

حداکثر ارتفاع آبشار وارک به ۵۷ متر می ‌رسد و عرضی معادل ۵۰ متر را دربرمی گیرد. اطراف این آبشار پوشیده از درختان بلوط، گلابی، زالزالک و… است.

آبشار وارک لرستان

راه دسترسی آبشار وارک خرم آباد بهسازی می‌شود

مسیر دسترسی
این آبشار در جنوب شرقی خرم آباد و در غرب گردنه نوژیان و نزدیک آبشار نوژیان در روستایی با همین نام واقع شده است.
فاصله آبشار از سه راهی پلیس راه خرم آباد –بروجرد ۴۰ کیلومتر است. اگر از پلیس راه حدود ۱۴ کیلومتر در جاده کمربندی خرم آباد به سمت جنوب بروید، به یک سه راهی خواهید رسید که تابلوی راهنمای آبشار نوژیان در سمت مقابل جاده نصب شده است. برای رسیدن به آبشار وارک از همین جاده استفاده میشود، پس از طی مسافتی به یک سه راهی دیگر میرسید که اگر به سمت مشرق (دست چپ) بپیچید به آبشار نوژیان میرسید  و اگر بسمت مغرب (دست راست) بپیچید به آبشار زیبای وارک خواهید رسید، جاده پس از طی چند کیلومتر کوهستانی می شود. این مسیر طبیعتِ جنگلی دارد و مملو از درختان بلوط است. یازده کیلومترمانده به آبشار جاده شوسه میباشد که ۵ کیلومتر انتهای مسیر را نمی توان از ماشین استفاده کرد و برای رسیدن به آبشار و دیدن گوشه ای از خلقت زیبای خداوند رنج پیاده روی را باید به جان خرید.

مرتبط:

۷ بنای تاریخی و زیبا در استان لرستان

آبشارهای لرستان را بشناسید

معرفی دریاچه دیدنی گهر لرستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *