ایران مال

آشنایی با جاذبه های دیدنی ایران مال

ایران مال یکی از جاذبه های گردشگری تازه تاسیس در شهر تهران می باشد.

ایران مال، یک مجموعه گردشگری، تفریحی، رفاهی، ورزشی و فرهنگی می باشد. نکته جالب در مورد این مجموعه گردشگری این است که با وجود اینکه ساخت آن به اتمام نرسیده و همچنان بخش های زیادی از این مجموعه افتتاح نشده است، اما گردشگران و بازدید کنندگان بسیاری بی صبرانه به تهران سفر می کنند تا از نزدیک عظمت این مجموعه گردشگری را ببینند و از امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی آن استفاده کنند.

این سازه بزرگ و زیبا دارای بخش های مختلفی می باشد که در این مطلب به معرفی کامل آن ها پرداخته ایم. اگر تا به حال به ایران مال نرفته اید و یا با آن آن آشنایی ندارید توصیه می کنم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

یقینا پس از مطالعه این مطلب برای بازدید از این جاذبه گردشگری برنامه ریزی می کنید.

مختصری درباره ایران مال

این سازه با عظمت، بزرگترین مجموعه گردشگری در خاورمیانه است. همین مساله بیانگر این است که با وجود اینکه ساخت آن به اتمام نرسیده است اما در مدت زمان کوتاهی، شهرتی جهانی پیدا کرد. جالب است بدانید که مساحت این جاذبه گردشگری در حدود ۱۷۰۰ هکتار است.

ایران مال

ایران مال کجاست؟

ایران مال یکی از جاذبه های گردشگری در منطقه ۲۲ شهر تهران است. موقعیت مکانی این جاذبه گردشگری در شمال غربی دریاچه چیتگر می باشد. در نتیجه در هر کجای تهران که باشید و یا حتی اگر  شهر مسافر هستید و قصد بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر را دارید نیز می توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید.

جاذبه های گردشگری

در این مجموعه گردشگری، امکانات بسیار زیادی وجود دارد. در واقع از کودک تا پیر می توانند در این مجموعه یک جاذبه گردشگری پیدا کنند. از جمله جاذبه های گردشگری این مجموعه می توان به هایپرمارکت، فروشگاه ها و مراکز خرید متعدد (لواز و دکوراسیون منزل، لوازم خانگی، و …)، پردیس سینمایی و بسیاری از جاذبه های دیدنی زیبا اشاره کرد.

اما جاذبه های دیدنی این مجموعه عبارتست از: مسجد جامع، کتابخانه جندی شاپور، باغ ایرانی، باغ دیدار، تالار آیینه، بازار سنتی، مجموعه باغ رستوران ملل، بازار سنتی، شربت خانه، نمایشگاه تخصصی خودرو، نمایشگاه آثار هنری، ایوان شرق، و بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر.

ایران مال

امکانات رفاهی

جالب است بدانید که در این مساحت عظیم، امکانات رفاهی بسیار زیادی تعبیه شده است تا بازدید کنندگان بتوانند یکی از بهترین تجربه ها را در بازار بزرگ ایران مال کسب کنند.

از جمله امکانات رفاهی این مجموعه می توان به هتل ایران مال، سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ، رستوران و کافی شاپ های متعدد، و … اشاره کرد. در واقع در این مجموعه به قدری رستوران و کافی شاپ وجود دارد که هر فردی با هر سلیقه ای می تواند یک کافه یا رستوران مطابق با سلیقه خود را پبدا کند.

مجموعه ورزشی ایران مال

بخش عظیمی از ایران مال را به مجموعه ورزشی اختصاص داده اند. در واقع امکانات ورزشی در این مجموعه به قدری کامل است که بیشتر رشته های ورزشی را در خود جای داده است. در واقع این بخش از ایران مال، یک مجموعه کامل می باشد و امکانات بسیاری برای انجام دادن ورزش های متعدد را در احتیار شما قرار می دهد.

از جمله امکانات ورزشی در این مجموعه می توان به پیست یخ و پاتیناژ، جاده تندرستی، مرکز آمادگی جسمانی، مجموعه  استخر و اسپا، استادیوم چند منظوره مخصوص ورزش های توپی و …)، بولینگ، کلینیک پزشکی و سلامتی، مجموعه اسکواش، و … اشاره کرد.

ایران مال

سایر جاذبه های گردشگری این مجموعه گردشگری

یکی از مهم ترین بخش های این مجموعه، مرکز دائمی نمایشگاه می باشد. در واقع بخش عظیمی از آن را به محلی برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی اختصاص داده اند. در نتیجه اگر توریست هستید می‌توانید با اجاره آپارتمان مبله در تهران در این شهر اقامت کنید و از نمایشگاه های بین‌المللی این مجموعه دیدن کنید.

مسیر های دستری به ایران مال

دسترسی با وسیله نقلیه شخصی

اگر برای مدتی در این شهر حضور دارید و قصد دارید با استفاده از وسیله نقلیه شخصی به بازدید از این مجموعه بروید باید ابتدا خود را به بزرگراه  شهید خرازی برسانید. در این بزرگراه، سازه ی عظیم ایران مال را مشاهده خواهید کرد. فرقی ندارد که در بزرگراه شهید خرازی در حال حرکت از سمت غرب به شرق یا شرق به غرب هستید. در هر دو صورت می توانید از خروجی مخصوصی که برای ایران مال تعبیه شده است از بزرگراه خارج شوید و به راحتی خود را به این مجموعه برسانید. در شمال این مجموعه بزرگراه شهید خرازی، در  شرق بلوار طبیعت، در غرب آن خیابان ایران خودرو و در جنوب آن خیابان چهارباغ وجود دارد.

دسترسی با استفاده از وسایل نقلیه عمومی

اما اگر ساکن تهران نیستید و برای مدتی کوتاه با اجاره خانه روزانه در تهران حضور دارید، نگران نباشید زیرا به راحتی می توانید به این مجموعه دسترسی پیدا کنید.

برای دسترسی به این مجموعه با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می توانید خود را به متروی کرج برسانید و در ایستگاه ایران خودرو پیاده شوید. در این ایستگاه نیز می توانید با استفاده از تاکسی به راحتی به ایران مال دسترسی پیدا کنید.

منبع:ایسنا

مرتبط:

با بکرترین مناطق شمال ایران آشنا شوید!

سفر به اردبیل و سرعین؛ زیبایی‌های بی‌نظیر شمال غرب ایران

تجربه سفر به رامسر، فیلبند و زیبایی‌های شمال ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *