بالی

آشنایی با مناطق گردشگری بالی

بالی را می‌توان زیباترین و دیدنی‌ترین جزیره در میان ۱۷ هزار جزیره موجود در این منطقه دانست که با داشتن مناطق و جاذبه‌های گردشگری بسیاری همه‌ساله گردشگران زیادی که با تور بالی و تهیه بلیط هواپیما به این منطقه سفر می‌کنند را به‌سوی خود جذب می‌کند.

blank

این منطقه دارای مناطقی است که به دلیل تبلیغات زیاد مورد بازدید گردشگران بسیاری درآمده و دیگر مانند گذشته جذاب و بکر نیستند. علاوه بر این مناطق در این جزیره مناطقی وجود دارند که همچنان بکر و دست‌نخورده بوده و می‌توانند مقصد مناسبی برای مسافرانی باشد که با تهیه تور بالی و بلیط خارجی به این منطقه سفرکرده‌اند.

در ادامه به معرفی برخی از مناطق گردشگری این جزیره به بهشت منطقه استوایی معروف است می‌پردازیم.

لووینا

این منطقه که به بزرگ‌ترین پاتوق موجود در بالی تبدیل‌شده است در بخش شمالی این جزیره قرارگرفته است که هرساله گردشگران بسیاری با تهیه تور بالی  و  بلیط هواپیما به دیدن این منطقه می‌آیند.

بیشترین علت شهرت این منطقه در بالی به دلیل وجود شن‌های سیاه آتش‌فشانی  است که به طول ۵ مایل در امتداد ساحل قرارگرفته‌اند و چشم هر بیننده را به خود خیره می‌کنند. همه‌ساله مسافران با تهیه تور بالی و بلیط خارجی برای دیدن این جاذبه گردشگری طبیعی به این منطقه سفر می‌کنند.

وجود چند دهکده کوچک نیز بر جذابیت این منطقه افزوده است علاوه بر این به دلیل اینکه آب‌های شمال آرام‌تر از آب‌های جنوب است در این منطقه غواصی بسیار رونق دارد و مسافران که با تهیه تور بالی و بلیط هواپیما به این منطقه سفرکرده‌اند می‌توانند با غواصی از جاذبه‌های زیرآب در این منطقه نیز لذت ببرند.

پراهو نام پاروهای سنتی‌ای است که ناخداها در این منطقه از آن‌ها استفاده می‌کنند. وجود این قایق‌ها به این منظور است تا گردشگران را به مناطق غواصی موجود در این منطقه ببرند. تا از لذت غواصی در آب‌های آرام و شفاف این منطقه بهره‌مند شوند. همه‌ساله مسافران بسیاری با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی  برای مشاهده دلفین‌هایی که در منطقه وجود دارند به این جزیره سفر می‌کنند.

معبد پورا لوهر اولاووتا

در بخش جنوبی بالی منطقه‌ای بانام شبه‌جزیره بوکیت قرار دار د که این معبد در آن قرارگرفته است. در این جزیره ۹ معبد مشهور قرار دار د که معبد پورا لوهر اولاووتا یکی از این معابد می‌باشد که مسافران بسیاری با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی برای دیدن آن به این منطقه سفر می‌کنند.

معبد در لبه صخره‌ای بلندی موجود در بالای دریا در قرن یازدهم میلادی طراحی و ساخته‌شده است. به دلیل ارتفاع زیاد این معبد از درون آن می‌توان نظاره‌گر مناطق دوردستی بود و همین فاکتوری است که سبب شده این معبد مقصد بسیاری از گردشگرانی باشد که با تهیه بلیط خارجی به این منطقه سفر می‌کنند.

هرچند تنها روحانیون آئین هندو اجازه ورود به معبد رادارند اما بااین‌حال وجود مناظر زیبا، رقص‌های آئینی برای بازدیدکنندگان و مجسمه  گانشا می‌تواند برای گردشگرانی که به این منطقه از جزیره سفرکرده‌اند دارای جذابیت و تازگی باشد.

این منطقه به دلیل داشتن ارتفاع زیاد نسبت به بقیه بخش‌های جزیره می‌تواند این امکان را برای گردشگران به وجود آورد تا بتوانند در لحظه‌ای کوتاه تمامی زیبایی جزیره را نظاره‌گر باشند و از دیدن آن لذت ببرند.

این منطقه برای کسانی که به آداب‌ورسوم و ادیان اقوام مختلف علاقه‌مند هستند نیز می‌تواند جالب‌توجه باشد.

منبع:تابناک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *