صنایع دستی-بازارهای مجازی-میراث‌فرهنگی

آغازبه‌کار دومین مرکز خصوصی نوآوری و رشد میراث‌فرهنگی

دومین مرکز خصوصی نوآوری و رشد در راستای فعالیت‌های پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با هدف توسعه زیست‌بوم کارآفرینی در این حوزه آغاز به‌کار کرد.

در ادامه اقدامات مرکز نوآوری پژوهشگاه در خانه تاریخی سرهنگ ایرج به منظور تشویق و علاقه‌مند کردن بخش خصوصی به راه اندازی مراکز نوآوری و رشد در حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی که به افتتاح نخستین مرکز انجامید، فعالیت دومین مرکز خصوصی نوآوری و رشد میراث‌فرهنگی با همکاری موسسه فرهنگی دیبار با عنوان پازل نیز رسما آغاز شد.

نخستین جلسه کمیته مشترک مرکز نوآوری پازل به عنوان دومین مرکز نوآوری و رشد با موضوع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور علیرضا قلی نژاد پیربازاری معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، حسین تقی زاده انصاری قائم مقام مدیر عامل و رییس هیات مدیره موسسه دیبار و مدیران مرکز نوآوری پازل برگزار و پیرامون فعالیت های آتی مشترک در چارچوب برنامه زمان بندی سالانه بحث و تبادل نظر شد.

هفته پیش نخستین مرکز نوآوری بخش خصوصی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری آغاز به کار کرد. پیرو فعالیت‌های صورت گرفته در خانه تاریخی سرهنگ ایرج به‌ عنوان مرکز نوآوری پژوهشگاه و دستاوردهای به‌ دست‌آمده نخستین مرکز نوآوری بخش خصوصی درحوزه‌های وابسته به میراث‌فرهنگی با عنوان «دنا» افتتاح شد.

مرکز نوآوری دنا که با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری شکل گرفته، فضایی برای فعالیت افراد خلاق، جوانان تحصیل کرده، نوآور و متخصص است تا بتوانند ایده‌های خود را در یک فضای کامال دوستانه و خلاق عملی کرده و به رشد فکری برسند.

از آنجا که ایده‌ها و خلاقیت‌های علمی، فرهنگی، هنری و به ویژه هوشمندسازی حوزه گردشگری، با حضور جوانان کمک بزرگی به صنعت گردشگری می‌کند، این مرکز با بررسی نیازهای حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی، به بروزرسانی و خلق نوآوری در بخش گردشگری راه اندازی شده تا با جذب گردشگران بیشتر باعث رشد اقتصادی و معرفی بهتر کشور در این بخش شود.

منبع: ایرنا

مرتبط:

از تفریح تا صنایع دستی؛ گردشگری کجای ماجراست؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *