آغاز به کار حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فارس

حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فارس با معرفی کدیر و مسئولان کمیته‌های مرتبط، رسما در شیراز آغاز به کار کرد.

مسئول حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس، پنجشنبه ۲ بهمن در مراسم آغاز به کار این کانون، به بیان مقدمه ای در خصوص چگونگی شکل گیری این حوزه در کشور پرداخت و گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور قدمتی ۸۵ ساله دارد و چهارمین شرکت یا موسسه رسمی در ایران، پس از شرکت ملی راه آهن، مخابرات و شرکت نفت محسوب می شود.

یگانه افزود: این موسسه تنها چندسال پس از تاسیس به عضویت اتحادیه بین المللی جهانگردی و اتومبیلرانی درآمد و کلیه امور اتومبیلرانی و وسائل نقلیه موتوری و غیر موتوری در حوزه گردشگردی، اسکورت و تفریحی را انجام می داده است. از دهه ۲۰ شمسی، ۲۴ کشور جمع شده و قوانین و مقررات مربوط به حوزه اتومبیل را تدوین کردند و ایران یکی از آن ۲۴ کشور نخستی بود که این کتابچانه را تدوین کرد.

وی هدف از تاسیس حوزه اتومبیلرانی را گردشگری با وسائط نقلیه بیان و اضافه کرد: ما در ابتدا مربیانی تربیت کردیم که بتوانند در حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس به ما کمک کنند. مربیانی که پیش از این در این حوزه فعالیت می‌کردند، زیر مجموعه فدراسیون اتومبیلرانی بودند اما حالا این نیاز را حس کردیم که کار را به افراد آموزش دیده و متخصص که در حوزه کانون جهانگردی تخصص دارند، بسپاریم.

مسئول حوزه اتومبیل رانی فارس ادامه داد: به تازگی برای مربیانمان دوره سوانح جاده ‌ای را با حضور رییس عملیات آتش نشانی تهران برگزار کردیم. هدفمان این بود که افراد آموزش دیده بتوانند به افراد حادثه دیده در جاده ‌های کشور کمک کنند، چرا که یکی یکی از وظایف اصلی حوزه اتومبیلرانی دفاع از حقوق جهان گردان است.

 

یگانه خاطرنشان کرد: در استان فارس این پتانسیل وجود دارد که با استفاده از مربیان آموزش دیده، این رشته را بیش از پیش توسعه دهیم. مربیان فارسی با حضور در استان‌های دیگر می توانند زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، متقاضیان سایر استان‌ها را نیز آموزش دهند.

اردشیر درویشی مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور نیز در این نشست گفت: این کانون حوزه های مختلفی دارد. در بحث امداد خودرو، نمایندگی امداد خودرو در استان مستقر است و فعالیت می کند. در بحث صدور گواهینامه بین المللی و ترانزیت نیز فعالیت دارد و حوزه اتومبیلرانی ما هم فعالیتش را به طور رسمی آغاز کرده است.

درویشی ادامه داد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی این توانایی را دارد که با برگزاری رویدادهای تفریحی و آموزشی مختلف، نسبت به جذب گردشگر اقدام کند که این امر در رونق اقتصادی کشور هم تاثیر چشمگیری دارد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

فارس _خاستگاه ایدئولوژیک هنر هخامنشی

پل سنگی خضری و غار فارسان

نگاهی به جزیره کیش ، مروارید خلیج فارس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *