آغاز دوباره گردشگری با چه شاخص‌هایی امکان‌پذیر است؟

سال ۲۰۲۱ یک سال چالش‌برانگیز دیگر برای جوامع، اقتصاد و گردشگری بوده است زیرا با وجود این بیماری همه‌گیر میلیون‌ها شغل و کسب‌وکار در معرض خطر قرار دارد؛ با این حال ما به هیچ وجه در همان جایی نیستیم که در زمان اعلام همه‌گیری در مارس ۲۰۲۰ بودیم. در واقع ما موفق شده‌ایم پایه‌های راه‌اندازی مجدد گردشگری را حول محورهای پایداری، نوآوری، مردم و سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای انعطاف‌پذیر بنا کنیم.

به نقل از سازمان جهانی گردشگری، سال گذشته پیشرفت‌های زیادی برای ارائه واکسن، تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ انجام شد. همچنین شاهد پیشرفت قابل‌ توجهی در زمینه تعادل مناسب بین ایمنی افراد و حفظ محیط‌ زیست بودیم.

مهمترین موضوع کنونی استفاده از درس‌هایی است که در این فاصله زمانی آموخته‌ایم. همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سفر همچنان اهمیت ویژه‌ای دارد.

سازمان جهانی گردشگری عنوان کرد: راه‌اندازی مجدد گردشگری بدون سرمایه‌گذاری سبز غیرقابل تصور است و باید با موسساتی مانند شرکت مالی بین‌المللی بانک جهانی همکاری کنیم. تا امروز بیش از ۲۰۰ سرمایه‌گذار بخشی از شبکه سرمایه‌گذاری جهانی سازمان جهانی گردشگری هستند که کارهای مهمی مانند حمایت از هتل‌های زنجیره‌ای از ۵۰ کشور را برای پایدارتر شدن پیش می‌برند.

گردشگری آماده انجام کارهای سخت است و مسئولیت‌های آن در قبال مردم، سیاره زمین، تعهدات کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ و رسیدن به انتشار صفر تا سال ۲۰۵۰ افزایش یافته است.

همانند گذشته همه‌گیری ارتباط گردشگری را با اقتصاد و جوامع ما روشن کرده است. گردشگری در حال حاضر بخشی از گفت‌وگوهای جهانی و در قلب برنامه‌های اقدام ملی و بین‌المللی برای بهبود است.

با توجه به شیوع دوباره بیماری همه‌گیر کووید در این روزها این نگرانی مطرح می‌شود که سلامت عمومی بالاتر از همه مسائل است و تحولات اخیر نشان می‌دهد تنها راه پیش‌ رو از طریق همکاری و اقداماتی است که بر اساس شواهد و نه حدس و گمان یا راهبردهای سیاسی باشد.

سازمان جهانی گردشگری در وضعیت خوبی برای استفاده از دستاوردهای سال ۲۰۲۱ برای ایجاد گردشگری بهتر در سال‌های آینده قرار دارد و در صورت فراهم‌شدن شرایط آماده بازگشت به شرایط عادی است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

ترافیک سنگین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *