کشتی‌رانی در یونان

آغاز فعالیت صنعت کشتی‌رانی در یونان

مقامات رسمی یونان از آغاز فعالیت دوباره کشتی‌رانی برای جلوگیری از صدمات بیشتر به بخش گردشگری کشور خبر داده‌اند.

دولت یونان در یک ماه اخیر محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا را به حداقل رسانده است و قصد دارد به زودی سفرهای دریایی را که پیش از این به طور کامل ممنوع شده بود آغاز کند. این اقدام یکی از آخرین مراحل پایان محدودیت‌های کشور مربوط به گردشگری در واکنش پاندمی کووید -۱۹ به شمار می‌رود که البته به زودی از میان برداشته خواهد شد. وزیر گردشگری کشور اعلام کرده است تا اوایل ماه آگوست تمام اقدامات لازم برای لغو محدودیت تردد کشتی‌های مسافربری انجام خواهد شد تا مسافران با امنیت خاطر کامل از بهداشت عمومی به سفر بپردازند.

 

در واقع، دولت یونان در نظر دارد محدودیت‌ها و قوانین خاصی را در بخش حمل و نقل دریایی و کشتی‌رانی اعمال کند تا از وقوع موج بعدی کووید -۱۹ به واسطه تردد مسافران به داخل و خارج کشور جلوگیری به عمل آورد. به عنوان مثال، وزیر گردشگری کشور اعلام کرده است که کشتی‌های مسافربری الزاماً باید ابتدا در یکی از ۶ بندر از پیش مشخص شده، یعنی پیره، رودس، هراکلیون، ولس، کورفو یا کاتاکولو لنگر اندازد. پس از آن کشتی‌ها می‌توانند آزادانه به اطراف یا بندرهای دیگر سفر کنند اما در این صورت نیز مقصد نهایی باید در لیست مکان‌های مجاز باشد.

 

البته دولت یونان اعلام کرده است که تمام مقررات و محدودیت‌های اعمال شده برای سفرهای دریایی و کشتی‌رانی با توجه به تغییر شرایط شیوع کرونا قابل دستکاری و ممکن است با توجه به افزایش یا کاهش گسترش کووید -۱۹، کم یا زیاد شود. مقامات رسمی یونان تصمیم گرفته‌اند برای جبران خسارات وارد شده بر صنعت گردشگری ناشی از شیوع ویروس کرونا، این کشور را به یک مقصد گردشگری جذاب در فصل تابستان تبدیل کنند و به علاوه تا پایان سال ۲۰۲۰ و در تمام ایام سال پذیرای گردشگرانی از سراسر دنیا باشند.

منبع:ایمنا

مرتبط:

اگر قصد سفر به یونان دارید!

ساحل ناواگیو _تمثیلی از کشتی یونانی جزیره کیش

معبد آتنا _از جاذبه های گردشگری یونان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *