راور

آغاز مطالعات باستان شناسی در شهرستان راور

رییس پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: مطالعات باستان شناسی در شهرستان راور آغاز شده است.

 «عمرانی» امروز ۱۶ بهمن ماه از کارگاه ها و واحد ریسندگی، شرکت فرش، همچنین قلعه تاریخی دهوج و قلعه قهقه راور بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار کرد: با توجه به انعقاد توافق نامه با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آغاز امسال برای انجام مطالعات حوزه میراث فرهنگی در استان، فعالیت داریم.

وی افزود: در شهرستان راور نیز بیش از ۱۱ هزار کیلومتر مربع وسعت، مطالعات باستان شناسی توسط هیات مطالعات در حال انجام است.

عمرانی در ادامه گفت: یکصد محوطه شناسایی و بازشناسایی شده اندکه بسیار حائز اهمیت است چرا که تدوام روند جریان فرهنگی در این منطقه از دوران نوسنگی یعنی شجره شهرستان راور را نشان می دهد و محل های ابهامی وجود دارد که نقطه عطفی برای مطالعات بعدی است و درجه، نشان و اهمیت این ها استخراج خواهد شد.

وی تصریح کرد: نتیجه فعالیت ها به مسئولین استانی ابلاغ خواهد شد که بتوانند کارهای حفاظت را با جدیت بیشتری پیگیری نمایند و همچنین قرار بوده که کار مطالعاتی بر روی فرش، شهر ملی و جهانی شدن فرش دستبافت راور نیز انجام شود.

عمرانی بیان کرد: مقرر شده با کمک مطالعاتی پژوهشگاه پرونده کامل و زنجیره مطالعاتی استخراج شود و احتمالا آن چیزهایی که به وادی فراموشی سپرده شده احیا شود که این کار بسیار گسترده است و خروجی مطالعات کمک خواهد کرد که ما نگاهی به شناخت تنوع فرهنگی و قابلیت هایی که انسان از گذشته دور برای زیست در این منطقه و تجربه زیستی داشته، استخراج کنیم.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: این مطالعات می‌تواند خوراک و دست مایه بوم گردی های استان شده و بتواند بوگردی هایی با اصالت ایجاد شود تا در زمینه اشتغال زایی، توزیع متوازن ثروت، توسعه پایدار و مهاجرت معکوس و شرایط مناب تری را فراهم کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *