واکسیناسیون

آغاز واکسیناسیون شاغلان مراکز اقامتی در ایران

رییس هیأت مدیره جامعه هتلداران ایران اقتضائات واکسیناسیون شاغلان در مراکز اقامتی کشور را تشریح کرد.

جمشید حمزه‌زاده گفت: فرآیند واکسیناسیون هتلداران و شاغلان در هتل‌ها آغاز شده است. تعداد محدودی از استان‌ها دو دُز واکسن کووید را زده‌اند و برای واکسیناسیون سراسری تمام مشاغل مرتبط با هتل و دیگر مراکز اقامتی، با معاونت وزارت بهداشت هماهنگی شده است، به محض این‌که فهرست شاغلان در این بخش به این معاونت و دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه شود، بلافاصله واکسیناسیون آغاز می‌شود.

او افزود: تعدادی از استان‌ها فهرست شاغلان در این بخش را به این جامعه فرستاده‌اند و امیدواریم تا روز شنبه سایر استان‌ها هم اسامی را ارسال کنند تا تزریق واکسن سریع به سرانجام برسد. دو فرم اکسل در اختیار تشکل‌های استانی قرار گرفته است که باید مشخصات شاغلان را وارد کنند. یک نسخه از این فرم را می‌توانند به دانشگاه علوم پزشکی شهر خود تحویل دهند، با آن‌ها هماهنگی شده و در جریان واکسیناسیون مشاغل مربوط به این بخش هستند.

او تاکید کرد: شروع واکسیناسیون به سرعت عمل تشکل‌های استانی ارتباط دارد.

‌حمزه‌زاده گفت: به سایر کارکنان مراکز اقامتی اطلاع داده شده که واکسیناسیون آن‌ها نیز همزمان با هتل‌ها انجام شود. آن‌ها هم بر اساس فرمتی که تعیین شده است می‌توانند اسامی شاغلان مراکز اقامتی را ارائه دهند تا واکسن تمام کارکنان مراکز اقامتی کشور در اولویت انجام شود.

او تایید کرد که بومگردی‌ها، مهمان‌پذیرها، هتل آپارتمان‌ها و سایر شاغلان در مراکز اقامتی رسمی می‌توانند در این مرحله و با اولویت واکسینه شوند.

رییس هیأت مدیره جامعه هتلداران با اشاره به پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جلب موافقت وزارت بهداشت با واکسیناسیون کارکنان هتل‌ها و اقامتگاه‌های رسمی در اولویت، یادآور شد: ما از چندماه قبل، از دفتر دکتر رییسی معاون وزارت بهداشت نیز پیگیر واکسیناسیون در اولویت بودیم و مکاتباتی هم انجام شده بود.

کارکنان هتل‌ها و هتلداران در دسته‌بندی جدید وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا جزو مشاغل در اولویت واکسن قرار گرفته‌اند. سخنگوی ستاد ملی کرونا هفته گذشته این خبر را اعلام کرد. هرچند، معاون گردشگری تاکید کرد همه مشاغل گردشگری در اولویت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند و این اولویت به هتلداران محدود نشده است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *