آلوده‌ترین جاذبه‌های گردشگری

یکی از مشکلات بزرگ و یا شاید غیر‌قابل حلی که انسان قرن ۲۱ با آن دست و پنجه نرم می‌کند و از قضا خود عامل اصلی آن نیز هست، آلودگی است؛ آلودگی در هر زمینه‌ای. آلودگی آب که باعث کاهش آب سالم و آشامیدنی قابل دسترس می‌شود و این یعنی یک مانع و مشکل بزرگ برای برطرف شدن اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین نیاز انسان، آلودگی هوا که منجر به بروز خطرات بهداشتی و خسارت به اکوسیستم طبیعی می‌شود، آلودگی صوتی که مشکلاتی در زندگی طبیعت و جانداران به‌وجود می‌آورد و … آلودگی به هر شکل و در هر نوعی که ظاهر شود، بدون شک خطرساز خواهد بود، حال تصور کنید در گردش و سفر از مکان‌هایی دیدن می‌کنید که در لیست آلوده‌ترین جاذبه‌های گردشگری قرار دارند. این آلودگی‌ها در دراز‌مدت بر کیفیت مکان گردشگری و همچنین میزان استقبال گردشگران اثرگذار خواهد بود.

در ادامه به معرفی پنج جاذبه گردشگري آلوده كه از اين تعداد دو جاذبه در آمريكا و بقيه در قاره اروپا قرار دارند، به نقل از سايت گردشگري تريپ ‌ادوايسر (tripadvisor) می‌پردازیم. اين فهرست عبارت است از:

*سنگ بلارني (Blarney) كه سالانه نزديك به ۴۰۰هزار گردشگر از آن ديدن مي‌كنند و بيشتر آنها عادت به بوسيدنش دارند. به گزارش topnop در نزدیکی روستای بلارنی در ایرلند، در شمال‌غربی شهر کوچک کورک، قلعه بلارنی واقع شده است. در بالای این قلعه سنگی قرار گرفته که به همین نام شهرت دارد. قلعه و سنگ بلارنی، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایرلند هستند. افسانه‌ها مبنی بر آن است که اگر سنگ بلارنی را ببوسید، «هدیه روانی کلام» را دریافت خواهید کرد. یعنی باهوش، خوش‌مشرب و خوش‌کلام خواهید شد. همین رسم عجیب سبب آلوده‌شدن این جاذبه گردشگری شده است.

* ديوار گوم (Gum) در شهر سياتل آمريكا كه در دهه ۹۰ ميلادي ساخته شده و به محلي براي چسباندن آدامس و پاستيل تبديل شده است.

* مقبره اسكار وايلد (oscar wilde) ـ نويسنده و شاعر ايرلندي انگليسي ـ در قبرستانی در پاريس كه نقوش زيادي با رنگ‌هاي مختلف، سبب آلودگی آن شده است. به گزارش نيوز‌آنلاين، طي سال‌ها نقوش زيادي با رنگ‌هاي مختلف، به‌ويژه لوازم آرايش زنانه روي مقبره اسکار وايلد یا مجسمه مشهور آن كشيده شده‌اند كه اين امر صدماتي را به اين مقبره وارد كرده استو به تازگی برای در امان ماندن مقبره از آسیب‌ها، دور مقبره حفاظ شیشه‌ای تعبیه شده است.

* ميدان سن‌مارك (st.Mark) در شهر ونيز كشور ايتاليا كه يكي از جاذبه‌هاي اصلي گردشگري و محلي است كه در آن گردشگران به پرندگان غذا مي‌دهند. به همين دليل، همواره مملو از فضولات پرندگان است. دولت ایتالیا برای کم‌شدن اثرات آلودگی، قانونی برای جریمه افرادی که در این میدان به پرندگان غذا می‌دهند، وضع کرده است.

*‌حياط ورودي سالن تئاتر گرايومان‌(Grauman)  در هاليوود در آمريكا كه جاي پا و دست تعداد زيادي از ستارگان سينمايي هاليوود در آن قرار دارد و بيش‌تر بازديدكنندگان حداقل يك‌بار جاي پا و دست بازيگران مورد علاقه خود را لمس مي‌كنند.

منبع خبر:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *