اسکله‌های هرمزگان-گردشگر دریایی هرمز

آمادگی اسکله‌های هرمزگان برای خدمات رسانی در نوروز

معاون فنی ونگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورهای امدادو نجات دریایی (ناجی) و ساخت وتعمیر اسکله‌های هرمزگان به عنوان ۲ اولویت مهم به منظور پشتیبانی از طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز۹۹ بودکه با موفقیت انجام شد.

محمد رضا پوررجبی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون تعمیر اساسی و زیرآبی شناورهای جست وجو و نجات دریایی( ناجی) ۱۵ و ۳ که در مسیر رفت وآمد  بندرعباس به قشم و بندرچارک به کیش انجام شده و در محدوده های تعیین شده مشغول فعالیت هستند.

وی انجام تعمیرات اساسی دو دستگاه موتور اصلی رانش شناور تجسس و نجات ناجی ۱۵، تعمیرات قایق RIB (قایق نجات در نقاط کم عمق و ساحلی) و ساخت قطعه های یدکی مورد نیاز شناورهای یادشده به شکل بومی وبه دست نیروهای متخصص و توانمند ایرانی را از دیگر اقدامات شاخص در این بخش برشمرد.
این مسوول، تعمیر یک فروند رمپ فلزی شناور در بندرگاه شهیدحقانی بندرعباس را از دیگر اقدام صورت گرفته در راستای تسهیل سفرهای دریایی نوروزی اعلام
کرد وگفت: این امر با هدف امکان پهلودهی کشتی های مسافربری سایز بزرگ در زمان های اوج سفر محقق شده است.
پوررجبی گفت: ساخت ونصب ااسکله‌های هرمزگان فلزی شناور بندرخمیر در غرب و کوهستک میناب در شرق هرمزگان، طراحی وساخت یک فروند رمپ فلزی شناور چندمنظوره
باری و مسافری برای بندرگاه شیوء پارسیان  وهمچنین  تعمیر اساسی یک فروند رمپ فلزی شناور در بندرگاه بوموسی جهت تسهیل در امر خدمات نوروزی در واحد فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان
انجام شده است.
معاون بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اجرای عملیات توسعه‌ای در بنادر مسافری و افزایش حجم
رفت و آمد مسافر و گردشگر تصریح کرد: طراحی ۶ فروند اسکله‌های هرمزگان فلزی شناور در مبادی گردشگری قشم، شرق و غرب استان انجام شده است.
وی یادآورشد: اقدام های صورت گرفته به منظور آماده سازی و ارتقای ایمنی شناورهای ناجی و همچنین تسهیل و سرعت بخشی در امر پهلودهی شناورهای مسافری گردشگری در ایام تعطیلات نوروز ۹۹  است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

جزیره مارو هرمزگان، تجربه‌ سفری تکرار نشدنی در دل خلیج همیشه فارس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *