قوانین هتل ها

آنچه راجع به هتل و قوانينش بايد بدانيد

در هتل‌ها قوانين نانوشته‌اي وجود دارند که اگر از آنها با خبر باشيد، مي‌توانيد اقامت سالم‌تر، آرام‌تر و صد‌البته ارزان‌تري را تجربه کنيد. البته بايد توجه داشت که برخي از اين قوانين به دليل مدون نبودن ممکن است از هتلي به هتل ديگر متفاوت باشد و يا اقامتگاهي اصلا به آن پايبند نباشد اما به هر روي مي‌توانيد تا حدي مطمئن باشيد که در هتل‌هاي استاندارد خارجي و بعضا داخلي از اين قوانين به نفع خود بهره بريد:

* ‌هتل‌هاي شخصي در دادن تخفيف به مهمانان راحت‌تر و آزادانه‌تر عمل مي‌کنند. هتل‌هاي زنجيره‌اي اما به سبب قوانين شرکتي يکسان، معمولا از تخفيف‌دادن طفره
مي‌روند. پس اگر قصد تخفيف گرفتن داريد به هتل‌هاي شخصي برويد.

* ‌اگر درخواست تعويض اتاق‌تان با اتاقي بهتر يا بزرگتر را داريد، هرگز در حضور ساير مهمانان اين درخواست را از پذيرشگران نکنيد چون قطعا جواب رد مي‌شنويد. پذيرشگران براي جلوگيري از ايجاد بي‌نظمي و درخواست‌هاي پي‌درپي مهمانان معمولا در حضور يکي به درخواست ديگري جواب مثبت نمي‌دهند.

* ‌در زمان پذيرش و گرفتن اتاق، ملحفه تميز بگيريد و يا درخواست کنيد ملحفه‌ها و حوله‌ها را در حضور شما تعويض کنند چرا‌که در بسياري از هتل‌ها تنها هفته‌اي يکبار ملحفه‌ها و حوله‌ها تعويض مي‌شوند و اگر به نظر خانه‌دارها مهمان قبلي ملفحه‌ها را تميز نگه‌ داشته،

آنها را براي جلوگيري از استهلاک کمتر تعويض نمي‌کنند! اين قانون براي پتو و روتختي‌ها يک‌بار در ماه است که البته در ايران اين مدت بيشتر به نظر مي‌رسد.

* ‌در اقتصاد هتل همه‌چيز قابل مذاکره است. پس اگر درخواست ويژه‌اي داريد، مي‌توانيد شانس خود را امتحان کرده و آنچه را که نياز داريد با کارکنان يا مدير در ميان بگذاريد.

* ‌اگر مرتب به يک مقصد سفر مي‌کنيد، سعي کنيد در يک هتل مشخص اقامت کنيد. زماني‌ که شما به مهمان هميشگي هتل تبديل مي‌شويد، خواه‌ناخواه تبديل به مهمان ويژه مي‌شويد و به شما خدمات بهتر و بيشتری ارائه مي‌شود و معمولا شامل تخفيف‌هاي ويژه نيز مي‌شويد.

* ‌در زمان ورود و پذيرش در هتل درخواست کنيد تلفن اتاقتان را غيرفعال کنند. هزينه‌هاي مکالمه دور در هتل‌ها چندين‌برابر محاسبه مي‌شوند و از آن بدتر در زمان نبود شما در هتل، تماس‌هاي تلفني طولاني‌مدت خانه‌دارها در زماني است که براي نظافت در اتاق حضور دارند.

* ‌بيشتر پرسنل هتل، خاصه خانه‌دارهايي که به‌کار نظافت مشغولند، حداقل دستمزد را دريافت مي‌کنند و ممکن است آنطور که بايد وظايفشان را به انجام نرسانند پس با پرداخت مبلغي کمي به‌عنوان انعام خدمات بهتر و کامل‌تري از آنان دريافت کنيد.

منبع:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *