بازار تاریخی زنجان-تاسیسات گردشگری

اجرای ۱۱۴۲ نظارت‌ و بازدید از تاسیسات گردشگری زنجان

در دو سال اخیر گرچه شیوع کرونا خسارت زیادی به بخش گردشگری تحمیل کرده است، اما بااین‌وجود با تطبیق شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات و برنامه‌های حوزه گردشگری نیز به‌تدریج آغاز شد.

صدور مجوز

صدور یک و ۶ لغو مجوز بند ب خدمات مسافرتی و گردشگری، ۲ مجوز گردشگری سلامت، ۱ مجوز فعالیت گردشگری در فضای مجازی و تمدید ۷ مجوز تأسیسات گردشگری در یک سال گذشته انجام و ۲ کمیته فنی برگزار شد.

نظارت بر تأسیسات گردشگری

در سال ۹۹ نظارت‌ها از واحدهای اقامتی استان نیز شدت پیدا کرد و درنتیجه هزار و ۱۴۲ نظارت‌ و بازدید انجام‌شده از واحدهای اقامتی استان ۲۷۵ مورد تذکر، ۴۳ مورد اخطار کتبی و ۱۳ مورد تشویق به این واحدها برای رفع نواقص موجود و اصلاح به آن‌ها داده شد.

برگزاری ۵ رویداد گردشگری

در طی این‌یک سال پنجاه‌وشش هزار و ۴۰۵ نفر گردشگر داخلی و پنج هزار و ۲۵۰ نفر گردشگر خارجی از آثار تاریخی سطح استان بازدید کردند.

همچنین در یک سال گذشته ۵ رويداد گردشگر در استان شامل جشنواره‌ مجازی دستور پخت شیرینی‌های سنتی، انار و زيتون در شهرستان طارم، پخت جغوربغور، يلدای زنجان و انتخاب برترين روستای گردشگری برگزار شد و يك مورد حضور معاونت و آژانس‌های گردشگری در نمايشگاه بین‌المللی تهران بوده است.

معرفی ظرفيت‌های گردشگری

تهيه كليپ‌ها و تيزرهای متفاوت از جاذبه‌های گردشگری استان و انتشار در فضای مجازی، ايجاد شرايط لازم برای بازديد مجازی از ۲۱ اثر شاخص استان زنجان از طريق سايت اداره‌کل استان، اطلاع‌رسانی بازدید مجازی از جاذبه‌های استانی با طراحی پوستر و تبلیغ در فضای مجازی، رنگ‌آمیزی و تعويض روكش آگهی‌نماها و تابلوهای معرفی ظرفیت‌های گردشگری سطح استان و چاپ اقلام تبليغاتی (بروشور) برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌ها در طول یک سال انجام شد.

اعطای بیش از ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا

تسهیلات حمایتی برای جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا، مبلغ ده میلیارد ۳۴۴ میلیون ریال به تأسیسات گردشگری این استان پرداخت شد که با پرداخت این میزان تسهیلات کرونا به فعالان بخش گردشگری استان، ۱۴۰ نفر به چرخه اشتغال بازگشتند.

برگزاری آزمون جامع گردشگری

با حضور ۶۲ نفر شرکت‌کننده در سه رشته راهنمایان ایران‌گردی، جهانگردی و مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمایان طبیعت‌گردی آزمون جامع برگزار شد و یک آزمون شفاهی هم در قالب مصاحبه زبان‌های خارجی با ۳۰ نفر شرکت‌کننده انجام شد.

 بهره‌برداری از هفت پروژه گردشگری زنجان

پروژه‌های متعدد گردشگری در استان فعال است که تا آخر سال هفت پروژه از آن‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید و زیرساخت‌های صنعت گردشگری استان برای پساکرونا آماده می‌شود. این تأسیسات گردشگری شامل مجتمع خدماتی، رفاهی و بین‌راهی الماس غرب، مجتمع خدماتی، رفاهی و بین‌راهی خدیو، فاز دوم مجتمع خدماتی رفاهی پاسارگاد، مجتمع خدماتی، رفاهی و بین‌راهی ملل، اقامتگاه بوم‌گردی گل جان، هتل سنتی بوتیک و اقامتگاه سنتی لطفعلی‌خان است. این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر به شکل مستقیم در استان زنجان را فراهم کرده است.

منبع: میراث آریا

مرتبط:

سرای نهالی در بازار زنجان

حمام‌های بازار بزرگ زنجان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *