گردشگری

اجرای ۲ پروژه اقتصاد مقاومتی گردشگری در فارس

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس از تخصیص ۲ پروژه اقتصاد مقاومتی به بخش گردشگری در استان برای ایجاد اشتغال خبر داد.

جمشید معینی با اشاره به برگزاری نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس در راستای رفع موانع و تأمین سرمایه پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی استان، بیان کرد: از ۱۰ پروژه مهم این ستاد ۲ پروژه متعلق به بخش گردشگری وصنایع دستی است.

به گزارش ایسنا به نقل از میراث فارس، معینی، افزود: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی اقوام ایرانی در محوطه میراث جهانی تخت جمشید با هدف نمایش فرهنگ و آداب ‌و رسوم اقوام کهن ایرانی به دیگر ملت‌ها و همچنین ایجاد اشتغال، یکی از این دو طرح مهم ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس است.

معینی با بیان اینکه این طرح برای ۱۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۴۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد کرد، گفت: دومین طرح مهم گردشگری در ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس ایجاد و رفع موانع راه‌اندازی مجتمع‌های سنتی، بوم‌گردی و هتل‌ها خواهد بود.

سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح‌های مصوب این ستاد شامل بوم‌گردی معصوم با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی، باغ‌موزه مشاهیر فارس با پیشرفت فیزیکی ۶۹ درصدی و هتل رویال با تغییر مالکیت آن ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

معینی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» اشاره کرد و افزود: رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان با برنامه‌ریزی وهم‌افزایی بین دستگاه‌ها هموار خواهد شد و پیشرفت هرچه بیشتری را شاهد خواهیم بود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

رزیف، میراث دریانوردان خلیج‌فارس

قلعه هرمز _یادگار حضور استعمار در خلیج فارس

فارس _خاستگاه ایدئولوژیک هنر هخامنشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *