از معضلات درمانی تا تنگی نفس اقتصاد گردشگری

از معضلات درمانی تا تنگی نفس اقتصاد گردشگری

پرونده خبری کرونا در گیلان امروز دهم اسفندماه با گزارشی از معضلات درمانی و بحران اطلاع رسانی در این حوزه آغاز و با خبر اختصاص ۱۴۰۰ تخت به بیماران کرونایی، توصیه معاون استاندار بر عدم سفربه گیلان، انجام تست تشخیصی کرونا در استان، تداوم محدودیت ساعات کاری ادارات و بانکها وگزارشی تنگی نفس اقتصاد گردشگری با کرونا تکمیل می شود.

کرونا در گیلان؛ مشکلات مردم، معضلات درمانی و بحران اطلاع رسانی

در گزارش « کرونا در گیلان؛ مشکلات مردم، معضلات درمانی و بحران اطلاع رسانی» مشکلات مردم در مراجعه به بیمارستانهایی چون رازی، پورسینا، ولایت، رسول اکرم (ص) در رشت  و نیز مسائل کادر درمانی و کمبودهای این حوزه و در این میان عدم اطلاع رسانی های مناسب از سوی مسئولان استانی در این موضوع پرداخته شده است.

اختصاص یک هزار و ۴۰۰ تخت به بیماران کرونایی 

خبر دیگر در موضوع کرونا آنکه استاندار گیلان از اختصاص یک هزار و ۴۰۰ تخت اختصاصی برای بیماران کرونایی در استان خبر داده و گفته است : بیمارستان رازی رشت و برخی بیمارستان های شهرستان های دیگر و همچنین بیمارستان رسول اکرم (تأمین اجتماعی) نیز برای این بیماران اختصاص یافته است.

بیمارستان رازی رشت فقط به بیماران عفونت تنفسی خدمات می دهد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان این مطلب که بیمارستان رازی رشت فقط به بیماران عفونت تنفسی اختصاص داده شد، گفت: بیمارستان رازی رشت با حدود ۲۵۰ تخت بیمارستانی برای بیماران دچار عفونت تنفسی از جمله مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده، ضمن اینکه در تمام بیمارستان های استان یک بخشی را برای گروه بیماران مبتلا به عفونت تنفسی اختصاص یافته است.

آماده سازی ۱۷ تخت استاندارد برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ارتش

در راستای همکاری همگان و تمامی دستگاه ها و نهادها برای پیشگیری از گسترش کرونا”>ویروس کرونا و مقابله با آن، ۱۷ تخت دارای استانداردهای مقابله با کرونا”>ویروس کرونا برای مداوای بیماران در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) در نظر گرفته شده است.

 هموطنان به گیلان سفر نکنند

با شیوع انتشار کرونا”>ویروس کرونا، شرایط برای مسافرت در گیلان مناسب نیست و هموطنان تا اطلاع بعدی از سفرهای غیرضروری به این استان پرهیز کنند، این مطلب را معاون امور عمرانی استاندار گیلان در بازدید از طرح تب سنجی مسافران گیلان در گردنه حیران آستارا بیان و تصریح کرد: مسافران گیلان از دو سوی شمال و جنوب این استان در شهرستان های چابکسر و آستارا تب سنجی می شوند و سفر هموطنان، خطر شیوع کرونا را در گیلان تشدید می کند.

تداوم محدودیت ساعات کاری دستگاه های اجرایی و سازمان ها در گیلان

ساعات کار تمامی دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادهای انقلابی، شهرداری ها، دهیاری ها، بانک ها و شوراهای اسلامی گیلان از امروز شنبه ۱۰ اسفندماه همچنان با محدودیت زمانی است بر این اساس بنا به تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با گسترش کرونا در گیلان؛ ساعت کار تمامی این بخش ها برای روز شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ تعیین شده است.

هشدارهای کرونا به سرنشینان یک هزار و ۵۰۰ خودرو در گیلان

اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی ها به مردم برای جلوگیری از انتشار کرونا”>ویروس کرونا در گیلان به طور مستمر ادامه دارد و در راستای برنامه های پیشگیری، از سوی جمعیت هلال احمر گیلان با استقرار تیم هایی در مبادی ورودی شهرهای چابکسر، رودبار و آستارا سرنشینان یک هزار و ۵۰۰ خودرو در استان هشدارهای لازم برای پیشگیری از بیماری کرونا را فرا گرفتند.

برخورد با پزشکانی که خودسرانه مطب ها را تعطیل کردند

در حوزه شهرستان نیز به گفته مدیر دادستان شهرستان صومعه‌سرا اعلام شده که با داروخانه و پزشکانی که به صورت خودسرانه مطب خود را تعطیل کرده‌اند، برخورد قضایی قاطع می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز با اشاره به گستردگی اماکن عمومی و فضاهای مورد مراجعه مردم، همکاری و مشارکت دستگاه‌های اداری را در عملیات گندزدایی و ضدعفونی خواستار شد.

کرونا بازار آستارا را کساد کرد

با فراگیر شدن هشدارهای پیشگیری از شیوع کرونا و اعمال پایش های بهداشتی و تب سنجی در دو سوی مرز آستارا در همسایگی جمهوری آذربایجان و ورودی گیلان در گردنه حیران، بازار آستارا روزهای خلوت را تجربه می کند و برخلاف ماه های پایانی سال های گذشته، خبری از هیاهوی خریداران و گردشگران در راهروها و ورودی های آن نیست.

منبع:ایرنا

مرتبط:

تشکیل کمیته ضد کرونا در وزارت میراث‌فرهنگی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *