استان اردبیل از ۸ میلیون گردشگر داخلی و خارجی استقبال می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل سالانه پذیرای بیش از ۸ میلیون مسافر داخلی و خارجی است.
blank
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نادر فلاحی ظهر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های گردشگری تابستانی در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل سالانه پذیرای بیش از ۸ میلیون مسافر داخلی و خارجی است و این استان به عنوان ییلاق ایران زمین در ایام تابستان مقصدی ارزانی برای مسافران و گردشگران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وجود جاذبه‌های متعدد طبیعی در سطح استان اردبیل گفت: آب و هوای مطبوع و اقلیم استان اردبیل در ایام تابستان می‌تواند مقصدی جذاب برای هم میهنان باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: اردبیل همچنین به عنوان مهد تمدن کشور با نام باستانی آرتاویل در دوران مختلف تاریخی نقش قابل توجهی در تارخی منطقه داشته است.

فلاحی با اشاره به وجود آثار و جاذبه های منحصر به فرد تاریخی و باستانی در سطح استان افزود: وجود تمدن هفت هزار ساله در منطقه تاریخی و باستانی شهر یری مشکین‌شهر گواه محکمی بر این ادعا است.
blank
وی تصریح کرد: اردبیل به عنوان خواستگاه حکومت صفویه نقش عمده‌ای در ایجاد وحدت و انسجام ملی در آن دوران داشته که در کنار این موضوع به رسمیت شناختن مذهب شیعه به عنوان دین رسمی در کشور نیز از جمله اقدامات مهم سلاطین صفوی بود.

فلحی اظهار کرد: قابلیت های طبیعی استان تنها معطوف به آبگرم سرعین نیست و در یک مسیر ۷۰ کیلومتری می‌توان به صورت همزمان به دشت مغان، کوه سبلان، دریای خزر و جنگل های فندقلو دسترسی داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: علاوه بر این موضوعات ارزان بودن سفر به استان اردبیل خود می‌تواند جاذبه بسیار خوبی برای مسافران و گردشگران باشد.
منبع خبر:خبرگزاری تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *