اصفهان| «مَدرَس ابن سینا» با مشارکت جامعه پزشکی احیا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: پیشنهاد شده احیای بنای «مَدرَس ابن سینا» با مشارکت جامعه پزشکی انجام شود.

فریدون اللهیای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به مرمت بنای تاریخی «مَدرَس ابن سینا» اظهار داشت: احیا و مرمت «مَدرَس ابن سینا» و حمام شیخ بهایی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان قرار گرفته است.

وی افزود: در مدرس کار زیادی نداریم، دنبال بودیم که به عنوان طرح «طبیب وطن بر بالین میراث کهن» عده‌ای از پزشکان و متخصصان  ورود پیدا کنند، پیشنهاد شده احیای بنای «مَدرَس ابن سینا» با مشارکت جامعه پزشکی انجام شود.

blank

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:  برای احیای بنا پیشنهادی مطرح شده بود که مرمت آنجا فعالیت و کاربری متناسب با طب و پزشکی با نام ابن سینا آمیخته شود، مقدمات این کار فراهم شده است.

وی بیان کرد: اگر به جمع بندی برسیم با علاقه‌مندانی که با این انگیزه وارد شده‌اند فعالیت شروع می‌کنیم در غیر این صورت خودمان کار را انجام می‌دهیم.

به گزارش تسنیم، «مَدرَس ابن سینا» قدیمی‌ترین مدرسه طب در دنیا است که در محله دردشت خیابان ابن سینا اصفهان واقع شده و در سال ۱۳۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. دانشکده طب به عنوان هسته اولیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که به مدرس ابن سینا مشهور است و به نقل از تاریخ این بنا به دوره آل بویه بر می‌گردد.

اردیبهشت ماه سال ۹۵ این بنای تاریخی توسط علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افتتاح شد و پس از آن هیچ اقدامی برای حفظ و احیای این بنایی که جزئی از میراث معنوی و علمی کشورمان بوده، انجام نشده است.

منبع خبر:خبرگزاری تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *