هتل های استان مرکزی

اعطای ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری مرکزی

گردشگری از جمله مهمترین حوزه‌هایی بود که به دلیل وجود کرونا در کشور لطمه زیادی به آن وارد شد  و در این راستا مبلغ حدود ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۱۶۱ پرونده بابت خسارات وارده به تاسیسات گردشگری ارائه شد. این تسهیلات از طریق ثبت نام در سامانه کارا به صورت وام کم‌بهره اعطا شد.

سرمایه گذاری ۱۷۱۵ میلیارد ریالی در حوزه گردشگری

سال گذشته ۱۷۱۵ میلیارد ریال در حوزه گردشگری استان سرمایه‌گذاری شد که این میزان سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود این حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۵۴ نفر فرصت شغلی در استان ایجاد کند.

صدور ۶۱ مجوز تاسیسات گردشگری

صدور ۶۱ مورد مجوز تاسیسات گردشگری در سال گذشته شامل ۵۵ مجوز موافقت اصولی و ۶ مجوز ایجاد برای مجتمع گردشگری، هتل، متل، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری، سفره‌خانه سنتی، تاسیسات اقامتی و پذیرایی بین‌راهی خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی از جمله اقدامات استان مرکزی در حوزه گردشگری است.

بهره برداری از ۱۴ پروژه گردشگری

در طول سال گذشته و امسال استان مرکزی شاهد افتتاح و راه اندازی ۹ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱ مجتمع تفریحی گردشگری، ۱ واحد پذیرایی بین‌راهی و ۳ سفره‌خانه سنتی بوده است. این تاسیسات گردشگری شامل اقامتگاه‌‌ نقوسان در روستای نقوسان شهرستان تفرش، اقامتگاه هزار آبه روستای هزاوه در شهرستان اراک، روستاهای مزبر و خورهه در شهرستان محلات، روستای فرج آباد در شهرستان خمین، روستای اکبرآباد شهرستان شازند، روستای درمن شهرستان خنداب و روستای وشتگان شهرستان دلیجان و همچنین مجتمع گردشگری دودهک در شهرستان دلیجان است که این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر به شکل مستقیم در استان مرکزی را فراهم کرده است.

۲۴۶۵ بازدید از تاسیسات گردشگری

 در یک سال گذشته تعداد  ۱۱۰ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی، ۳۵۰ مورد بازدید از هتل‌ها، ۵۰۰ مورد بازدید از مهمانپذیرها، ۲۵ بازدید از هتل آپارتمان‌ها، ۳۵۰ بازدید از اقامتگاه بوم‌گردی، ۳۳۰ بازدید از خانه مسافر و ۸۰۰ بازدید از سفره‌خانه سنتی و مجموعه‌های گردشگری و رستوران‌های بین‌راهی انجام شد  و تعداد ۱۱۱ تذکر و اخطار در بازدیدهای انجام شده به واحدهای متخلف برای رفع نواقص موجود و اصلاح به آن‌ها داده شد. همچنین تاکنون تعداد ۶۰ مورد خوداظهاری راهنمایان گردشگری تایید و صادر شده است.

برگزاری بیش از ۳۰ دوره آموزش ویژه تاسیسات گردشگری

آموزش‌های گردشگری امسال به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار شد که شامل ۵ دوره کوتاه مدت گردشگری  و ۲۰ دوره توانمند سازی آموزشی ویژه تاسیسات گردشگری بوده است.

این دوره‌ها شامل توانمند سازی نیروهای مرتبط و کارکنان هتلها، مجتمع‌ها رفاهی، مدیران اقامتگاه‌ها بوم‌گردی، مدیران فنی و راهنمایان گردشگری است.

در این مدت همزمان با آزمون سراسری کشوری دو دوره آزمون جامع گردشگری برای متقاضیان این رشته برگزار شد.

در سال گذشته به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اغلب رویدادهای فرهنگی به صورت مجازی برگزار شدند.  این اداره کل برای تعطیلات در دوره کرونا برای حوزه گردشگری برنامه‌های متعدد و متنوعی در نظر گرفته بود و علاوه بر تعطیلی مکان‌های گردشگری و موزه‌ها در زمان شیوع این بیماری بازدید موزه‌ها در این ایام در قالب برنامه‌های مجازی انجام شد.

منبع: میراث آریا

مرتبط:

گیر گردشگری استان مرکزی کجاست؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *