اعلام آمادگی عراق برای از سرگیری محدود سفرهای زیارتی

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان با وزیر فرهنگ عراق دیدار و رایزنی کرد.

در این دیدار که معاونان وزیر فرهنگ عراق نیز حضور داشتند در خصوص ارتقای روابط فرهنگی دو کشور، چگونگی از سرگیری سفرهای زیارتی و زمینه‌های مشخص همکاری‌های دوجانبه در حوزه فرهنگی، هنری و تمدنی میان دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

در این دیدار رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه کشورمان، ظرفیت روابط فرهنگی دو کشور را فراتر از سطح فعلی دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای ارتقای روابط بویژه با تمرکز بر جنبه‌های تمدنی، فرهنگی و هنری از جمله هنرهای بصری، نمایشی، تجسمی، شعر و موسیقی و گردشگری تاکید کرد.

حسین ناظم وزیر فرهنگ عراق نیز با مرور زمینه‌های فراوان همکاری‌ها، از آمادگی بغداد برای از سرگیری محدود سفرهای زیارتی در چارچوب بهداشتی مورد توافق دو طرف خبر داد و بر ضرورت گسترش همکاری‌های فی‌مابین به موضوعات فرهنگی و هنری مورد علاقه دو طرف تاکید کرد.

وی همچنین پیشنهاد برگزاری مشترک هفته فرهنگ ایران و عراق پس از اطمینان از شرایط بهداشتی دو کشور را مطرح‌ کرد که مورد استقبال خطیب‌زاده قرار گرفت.

پس از این ملاقات، سخنگوی وزارت امور خارجه با رئیس سازمان اطلاع‌رسانی عراق دیدار و در خصوص همکاری‌های رسانه‌ای گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

خطیب زاده در پایان ملاقات با رئیس سازمان اطلاع رسانی عراق نیز با حضور در استودیوی شبکه خبری العراقیه به سوالات مجری این شبکه پاسخ گفت.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *