افتتاح نمایشگاه “ایران زیبا” در محل سفارت ایران در ژاپن

نمایشگاه ایران زیبا در سفارت ایران در توکیو گشایش یافت و از نماد ایران هم رونمایی شد.

نمایشگاه ایران زیبا عصر امروز (دوشنبه) با حضور مقامات ورزشی ایران و وزیر فرهنگ و ورزش و علوم ژاپن به طور رسمی در توکیو گشایش یافت. در این نمایشگاه آثاری از  فرهنگ و هنر و صنایع دستی ایران در محل سفارت برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شد.

هاگیودا وزیر فرهنگ علوم و ورزش و جوانان ژاپن، تاکاهاشی مدیرکل خاورمیانه وزارت امورخارجه، ساساکارا رییس بنیاد ژاپن، یاماگی وا معاون گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، تاکه یی شهردار میناتو و شیمورا رییس جاتا (رییس سازمان شرکت های گردشگری ژاپن)، احمد سفیر پاکستان در ژاپن و مالون رییس دانشگاه سازمان ملل در آیین افتتاحیه حضور یافتند.

این نمایشگاه تا ۱۵ مرداد برپاست. قرار بود این نمایشگاه در دانشگاه موساشینو در توکیو برپا شود که به دلیل کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در سفارت گشایش یافت.

همچنین در این آیین از جام ارجان، نماد کاروان ایران رونمایی شد.

blank

 

سیدرضا صالحی امیری در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران گفت: برای من مایه افتخار است که در این آیین حضور دارم و از تلاش سفارت ایران در برپایی آن در شرایط خاص و وهمچنین از همه نهادهای ١٠ گانه به ویژه وزارت ارشادتشکر می کنم. یکی از وظایف این نهاد توجه به ابعاد فرهنگی و برگزاری بازی‌ها به طور همزمان است برگزاری این نمایشگاه می تواند در معرفی بهتر ایران موثر واقع شود و از طرفی این رویداد در تقویت همبستگی فرهنگی نقش مهمی ایفا می کند.

او ادامه داد: معتقدم که ظرفیت های موجود بین دو کشور ایجاب می کند سطح روابط تهران – توکیو توسعه یابد و از میزبانی ژاپن برای برگزاری المپیک قدردانی می کنم و امیدوارم ورزشکاران ایران کام ملت را شاد کنند.

مسعود سلطانی فر هم در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران گفت: از برگزاری این نمایشگاه با همکاری سفارت ایران تشکر می کنم ایران جزو کشورهای برتر جهان از نظر تمدنی اقلیمی و آثار فرهنگی است و نمایشگاه ایران زیبا هم با هدف معرفی بیشتر ایران برگزار شد تا زمینه ساز افزایش توسعه روابط و همکاری بین دو کشور شود.

وزیر فرهنگ و علوم و ورزش و جوانان ژاپن به عنوان آخرین سخنران در آیین نمایشگاه ایران زیبا در سفارت ایران در توکیو گفت: در دسامبر سال گذشته با همتای ایرانی ام تفاهم نامه ای برای همکاری های ورزشی  امضا کردم و خوشحالم که در این نمایشگاه دوبار وزیر ورزش ایران را می بینم. برای  مردم کشور ایران سرزمینی رویایی و غنی است و این نمایشگاه فرصتی خوبی برای شناخت مردم کشورم از ایران است.

همتای ژاپنی سلطانی همچنین گفت: بازی های المپیک یک جشنواره فرهنگی است و ژاپن می خواهد از این فرصت فرهنگی در حین برگزاری المپیک استفاده کند در پایان برای ملت ایران بهترین ها را آرزو دارم.

در پایان وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک ایران جام ارجان نماد کاروان ورزشی ایران را به وزیر فرهنگ علوم ورزش و آموزش ژاپن اهدا کردند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

ایران زیباست؛ بر فراز ابرها

ایران زیباست؛ جزیره هرمز

۴۱ زیبای خفته ایرانی در خلیج فارس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *