فرودگاه گرگان

افزایش سه برابری ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه گرگان

ترمینال جدید فرودگاه گرگان در کنار چندین پروژه آزادراهی و فرودگاهی کشور امروز توسط رئیس‌جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

با بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه گرگان، ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه از ۷۰۰ هزار مسافر به دو میلیون مسافر در سال رسید.

پروژه پاویون به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع، اپرون به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و افزایش پارک هواپیما از ۴ به ۶ فروند، محوطه‌سازی به مساحت ۳۸ هزار مترمربع، ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی به مساحت ۸۰۰ مترمربع و ساختمان تأسیسات مرکزی و نیروگاه برق اضطراری از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز در فرودگاه گرگان به بهره‌برداری رسید.

استاندار گلستان در این مراسم گفت: افتتاحات فرودگاه‌های استان گلستان با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اتفاق افتاده است.

هادی حق‌شناس بیان کرد: برقراری پرواز با کشورهای آسیای میانه و حوزه اوراسیا یکی از برنامه‌های اساسی است و برای اولین قدم پرواز گرگان ـ اوکتائو برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان ۹ مسیر پروازی داریم، گفت: ظرفیت پذیرش مسافر در استان رو به افزایش است و این مهم به تقویت حوزه‌های مختلف مثل گردشگری و صنعت کمک می‌کند.

استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در طول هفته ۸۲ سورتی پرواز از فرودگاه گرگان اتفاق می‌افتد و با وجود اینکه از فرودین ماه با شیوع کرونا مشکلاتی در پذیرش مسافر داشتیم اما در طول هفت ماه گذشته بیش از ۴۰ درصد شاهد افزایش پرواز و تردد مسافر از فرودگاه گرگان بودیم.

حق‌شناس بیان کرد: با برداشته شدن تحریم و کرونا می‌توانیم تجارت با کشورهای اوراسیا را به روال عادی برگردانیم و می‌توانیم از ظرفیت فرودگاه حداکثر استفاده را داشته باشیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

روستای جهان نما _قطب گردشگری گرگان

آشنایی با جنگل النگدره | بهشت پاییزی گرگان

دیوار گرگان ،دیواری به قدمت دیوار چین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *