حج

امید ایران برای بازگشت به حج ١۴٠١

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره برنامه‌های زیارت گفت‌وگو کردند. ایران امیدوارم است پس از دو سال وقفه حج به دلیل کرونا، در حج ١۴٠١ حضور داشته باشد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه در امور زیارت، اقدامات صورت‌گرفته در دو سال گذشته با توجه به تعطیلی  و سفرهای زیارتی به عتبات عالیات را برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران بیان کرد.

نواب ابراز امیدواری کرد با توجه به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه بهداشت و درمان برای واکسیناسیون در ایران و عربستان و شروع تدریجی سفر عمره‌گزاران از برخی کشورهای اسلامی به عربستان، عملیات حج آینده با حضور زائران ایرانی و دیگر کشورهای جهان برگزار شود.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با تقدیر از اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته در مجموعه زیارت بیان کرد: امیدواریم با بهبود روابط ایران و عربستان و همکاری و تعامل بیشتر کشور میزبان، تسهیلات مناسب‌تری برای زائران کشورمان در سفرهای زیارتی به سرزمین وحی فراهم شود.

عربستان همزمان با همه‌گیری کرونا، سفرهای حج و عمره را به صورت محدود و با حضور زائران داخلی این کشور برگزار کرد. عربستان تصمیم گرفته حج پیش‌ رو را با حضور گسترده‌تر زائران واکسینه‌شده برگزار کند. فایزر، جانسون، مدرنا و آسترازنکا چهار واکسنی است که عربستان تا کنون برای ورود به این کشور تایید کرده است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

ویزای زیارتی چیست؟ قوانین و مدت زمان اعتبار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *