گردشگران خارجی در مشهد

اولویت گردشگران کنونی در انتخاب مقصد چیست؟

تاثیر طولانی‌مدت بیماری کووید-۱۹ بر نحوه سفر کردن تا حدودی نامشخص است، اما نتایج بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که سطح آسایش گردشگران و اولویت‌ها تغییر کرده است. این موارد، می‌تواند تغییرات دیگری در این صنعت، ایجاد کند که فراتر از همه تاثیرات کروناویروس باشد.

به نقل از سایکولوژی نیوز، بحران شیوع بیماری کووید- ۱۹ باعث شده تا مسافران نسبت به رعایت موارد بهداشتی، بیش‌ازاندازه آگاه باشند. به همین دلیل شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مسافرتی و مشاغل مربوط، باید پروتکل‌های بهداشتی را ارتقاء دهند و مسافران را تشویق کنند که پایداری را در ذهن داشته باشند.

محققان اظهار کردند: در تابستان، زمانی که محدودیت سفر در دوران کرونایی، اندکی کاهش یافت، حجم گردشگری افزایش پیدا کرد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده، در فصل تابستان سال جاری، در اروپا و مناطقی از جنوب شرقی آسیا، شاهد بهبود قابل‌توجه تقاضای سفر  گردشگران داخلی بوده‌ایم. اگرچه، این روندها اندکی دلگرم‌کننده است، اما می‌دانیم که مسیر بهبودی، دست‌انداز دارد و با افزایش و کاهش نرخ عفونت، قله‌ها و مسیرهای دیگری به وجود خواهد آمد.

نتایج بررسی نشان می‌دهد که اقدامات احتیاطی بهداشت و ایمنی، عامل مهمی در انتخاب محل اقامت نسبت به قیمت است و برشدت نوع مقصد موردنظر تاثیر دارد. اینکه عادات جدید، موقتی باشد یا فراتر از بیماری همه‌گیری باقی بماند، هنوز مشخص نیست.

گزارشی که روزهای اخیر، انجمن مسافرتی آسیا و اقیانوسیه، تحقیقات سازمان‌های مختلف ازجمله مجمع جهانی اقتصاد منتشر کرده، نحوه تغییر رفتارهای کاربران در منطقه و اقدامات اپراتورها را نشان می‌دهد. این گزارش نشان می‌دهد که موارد احتیاطی سلامتی و ایمنی، اکنون از قیمت مکانی که انتخاب می‌شود، مهمتر است و این مورد به‌شدت بر نوع انتخاب مقصد تاثیر دارد.

۷۲ درصد از مسافران در نظرسنجی اعلام کردند: قبل از تصمیم‌گیری برای سفر، فرهنگ مسئولیت اجتماعی مقصد را در قبال جلوگیری از شیوع ویروس در نظر می‌گیرند و ۷۳ درصد به مناطق شلوغ سفر نمی‌کنند.

به‌عبارت‌دیگر، کاربران درباره مسافرت به مکان‌هایی بیشتر اطمینان دارند که تماس با دیگران به حداقل برسد و به‌گونه‌ای کنترل شود که خطر ابتلا به بیماری نیز کاهش یابد.

برای تمام افراد مرتبط در این کار، از مدیران تا مقامات و صاحبان مشاغل گردشگری این موضوع واضح است که تنها رعایت موارد بهداشتی و ایمنی مهم نیست و ایجاد اطمینان به گردشگران در بازگشت به گذشته نیز نقش مهمی دارد.

تغییرات ساده و مشهود، مانند تغییر منوی چاپی رستوران‌ها به منوهای غیرقابل تماس می‌تواند تاثیر زیادی در جذب گردشگر ایجاد کند.

یکی دیگر از این موارد موثر، اشتراک موارد بهداشتی و رعایت پروتکل‌های هتل  با مسافران است. در برخی از نرم‌افزارهای جستجو، نشان داده‌شده که مواردی که از این طریق، اقدامات بهداشتی و ایمنی را رعایت کردند ۱۶ درصد بیشتر بازدید داشته‌اند.

البته، برای دستیابی به بهبودی کامل، عوامل بسیاری وجود دارد که خارج از کنترل صنعت گردشگری است و شامل محدودیت‌ها، میزان شیوع بیماری و سرعت تولید واکسن مناسب است، اما این موارد دلایلی نیستند که رعایت اقدامات صحیح و شفاف را نادیده بگیریم.

رعایت این موارد، برای موفقیت مقصد در افزایش تعداد گردشگر به سطح قبل از همه‌گیری و فراتر از آن و مقابله با چالش‌های آینده صنعت در طولانی‌مدت ضروری است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

نیازمند پوست اندازی در صنعت گردشگری هستیم

تجربه سفر مجازی با گوگل در روز جهانی گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *