اولین فم‌تور شهرستان مهریز برگزار شد

اولین «فم تور» شهرستان مهریز با حضور ۱۸ نفر از فعالان گردشگری، مدیران دفاتر توریستی و برخی موسسه‌های گردشگری به منظور آشنایی با جاذبه‌های گردشگری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، «رضا زارع زاده» فرماندار مهریز در جمع فعالان گردشگری حاضر در این فم تور، اظهار کرد: رونق صنعت گردشگری با رعایت موازین فرهنگی و شرایط منطقه حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در این شهر و برخی روستاهای بخش مرکزی شهرستان، خانه‌های زیبا و قدیمی وجود دارد که می‌توان با مرمت و بازسازی آنها جهت اقامت گردشگران داخلی و خارجی بهره‌برداری کرد.

زارعزاده همچنین تصریح کرد: تاکنون حدود ۶۰۰ اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی‌ شده که ۱۰۰ مورد آنها به ثبت آثار ملی رسیده و در این میان نیز باغ پهلوان‌پور و قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو نیز در فهرست آثار جهانی یونسکو  ثبت شده است.

به گفته فرماندار مهریز از میان صنایع ‌دستی شهرستان نیز رشته‌های سنگ ‌تراشی، چاقو سازی و ترکه ‌بافی به ثبت آثار ملی رسیده است.

این مسئول همچنین از روستاهای هرفته، بنادک سادات، منشاد و مدوار به عنوان روستاهای هدف گردشگری شهرستان مهریز یاد کرد و روستای تاریخی سریزد را نیز به عنوان روستاهای نمونه گردشگری این شهرستان معرفی کرد.

یاداور می‌شود؛ «فم تریپ» یا «فم تور» سفر ارزان یا رایگانی است که در آن از متخصصان صنعت گردشگری همچون عکاسان، تور لیدرها، بلاگرها، روزنامه نگاران و مشاوران سفر بهره می‌گیرند تا به معرفی یک شهر، جاذبه‌ها و دیدنی‌های آن بپردازند.

منبع خبر:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *