اولین هتل کارخانه کشور در یزد

اولین هتل کارخانه کشور در یزد ایجاد می‎شود

یک کارآفرین و فعال حوزه گردشگری کشور و استان یزد از احیای مجموعه تاریخی کارخانه سعادت نساجان به عنوان میراث صنعتی ارزشمند در بافت تاریخی یزد و با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری با ساخت اولین هتل کارخانه کشور در یزد خبر داد.

«اصغر نبیل» از متولیان احیای مجموعه تاریخی سعادت نساجان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ساختمان تاریخی سعادت نساجان یزد در دهه ۲۰ خورشیدی در قلب بافت تاریخی یزد و در مجاورت کارگاه‌های کوچک پارچه‌بافی به همت جمعی از کارآفرینان یزدی با هدف فعالیت در صنعت نساجی ساخته شد و خط تولید آن در اواسط دهه ۳۰ راه‌اندازی شد.

وی افزود: این شرکت تا اوایل دهه ۸۰ خورشیدی در حال تولید بود ولی به دلیل فرسودگی ماشین‌آلات و شرایط پیش آمده برای صنعت  نساجی کشور همچون سایر شرکت‌های نساجی، زیان آور شد، به گونه‌ای که تصمیم به تعطیلی ساختمان قدیمی شرکت و انتقال آن به مکانی دیگر با خط تولید و تجهییزات جدید گرفته شد و ساختمان قدیمی باقی ماند.

نبیل خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جدید کشور و فرصت مناسب در حوزه گردشگری، با ورود یکی از بزرگترین هلدینگ‌های گردشگری کشور، تصمیم گرفته شد که مجموعه ساختمان تاریخی سعادت نساجان، احیا و با کاربری‌های مختلف به حیات خود ادامه دهد.

این فعال حوزه گردشگری  تاکید کرد: این مجموعه با کاربری‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، اقامتی، خدماتی و تجاری طراحی شده است و هم اکنون در قالب یک برنامه زمان‌بندی شده در حال احیاست.

نبیل در پایان نیز اضافه کرد: از جمله بخش‌های این طرح می‎توان به هتل پنج ستاره، رستوران  و تالارهای مختلف، مجتمع‌های مختلف تجاری، مجموعه فرهنگی و آموزشی در قالب مجموعه تاریخی سعادت نساجان در قلب بافت تاریخی یزد بصورت کاملا منحصر بفرد مرمت و تکمیل خواهد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *