ادغام پرواز ها- بلیط هواپیما-ایران ایر-شرکت های هواپیمایی-ایرلاین‌ها

ایرلاین‌ها پول دفاتر گردشگری را عودت نمی‌دهند

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمانشاه گفت: پس از شیوع کرونا و تعطیلی بخش گردشگری کشور طی بخشنامه‌ای از دفاتر گردشگری خواسته شد تا وجه بلیت کنسلی مسافرین و گردشگران را عودت دهیم، درحالیکه ایرلاین‌ها و شرکت رجا هنوز پول دفاتر را استرداد نکرده‌اند تا ما نیز پول گردشگران را عودت دهیم.

فردین امیری در نشست فعالین گردشگری استان کرمانشاه با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بابیان اینکه مشکلات دفاتر گردشگری استان از زلزله سال ۱۳۸۶ شروع و با افزایش نرخ ارز، عوارض خروج و تحریم‌ها ادامه یافت، اظهار کرد: بارندگی‌های شدید و وقوع سیل در نوروز ۱۳۹۸ و بیماری کرونا در نوروز ۱۳۹۹ باعث شد تا دفاتر گردشگری در اوج روزهای کاریشان تعطیل شوند.

وی بابیان اینکه دفاتر گردشگری استان به واسطه چنین مشکلاتی در وضعیت خوبی نیستند، گفت: درحال حاضر هم بحث کرونا تاثیر زیادی روی بدتر شدن این وضعیت و فلج شدن دفاتر گردشگری استان داشته و از طرف دیگر هم می‌دانیم تاثیرات منفی شیوع این بیماری کماکان ادامه خواهد داشت.

رئیس دفاتر خدمات مسافرتی استان از کرونا به عنوان تیرخلاص بر گردشگری یاد کرد و افزود: از اسفندماه که این بیماری شیوع پیدا کرده تاکنون هیچکدام از دفاتر ما درآمدی نداشته‌اند و از سوی دیگر هزینه‌های جاری کماکان باقی است.

وی تصریح کرد: بخش اعظم دفاتر ما مستاجر هستند و باید حقوق پرسنل خود را نیز بدهند، بنابراین در شرایط سختی قرار دارند.

امیری بابیان اینکه بعید می‌دانم بعد از کرونا هم وضعیت دفاتر بهبود پیدا کند، عنوان کرد: حتی اگر ظرف یکی دو ماه آینده هم این بیماری فروکش کند، مردم بیشتر به دنبال جبران خسارات اقتصادی هستند که در دوران شیوع کرونا دیده‌اند، لذا کمتر کسی به فکر اضافه کردن گردشگری به سبد خانواده اش و سفر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بار روانی ترس از کرونا حداقل تا چندماه آینده هم با مردم خواهد بود و معمولا در پاییز هم دفاتر گردشگری در پایین ترین سطح فروش خود قرار دارند، لذا باید امیدمان را به نوروز آینده ببندیم که تا آن زمان هم با این شرایط پیش بینی می‌کنم حدود ۵۰ درصد از ۸۰ آژانس ما کاملا تعطیل شوند، چراکه دیگر توانی برای ادامه فعالیتشان ندارند.

امیری به مشکل عودت پول کنسلی تور مسافرین هم اشاره کرد و گفت: در اسفند ماه که همه سفرها لغو شد، دستورالعملی به دفاتر رسید که باید کل پول مسافرین و گردشگران را عودت دهید، این درحالی بود که دفاتر خدمات خود را که تهیه پکیج سفر بود به مسافر انجام داده بودند و  باید هزینه خدمات انجام شده در دفاتر از پول مسافر کسر می‌شد که این کار انجام نشد.

وی تصریح کرد: وظیفه دفاتر گردشگری فروش خدمات گردشگری مانند بلیط، هتل و… است و پس از اینکه این خدمات فروخته می‌شود ما پول را به حساب  رجا و ایرلاین ها واریز می‌کنیم.

رئیس دفاتر خدمات مسافرتی استان اضافه کرد: درخواست استرداد پول مسافرین و گردشگران از دفاتر گردشگری درحالی است که ایرلاین ها و رجا هنوز پولی که به حساب آنها واریز کرده‌ایم را به حساب دفاتر عودت نداده‌اند تا ما نیز پول مسافران را بدهیم.

وی در ادامه خواستار معافیت‌های مالیاتی برای دفاتر گردشگری شد و افزود: همچنین انتظار داریم تسهیلات قرض الحسنه را با مدت تنفس دو یا سه ماهه در اختیار دفاتر قرار دهند تا از رکود آنها جلوگیری شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:هشدار انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به ایرلاین‌ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *