بازارهای شناور بانکوک

یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر بانکوک ، بازارهای شناور آن هستند، بازاری که احتمالاً تابه‌حال چیزی مشابه آن را ندیده‌اید و توصیفش برایتان شگفت‌انگیز است. تجربه خرید محصولاتی منحصربه‌فرد در بازاری که بر روی رودخانه شناور است، شاید هیچ جای دیگر برایتان رخ ندهد.

مسافر تور بانکوک هستید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های این شهر، بازارهای شناور بانکوک آشنا شوید.

دامنوئن سادواک، معروف‌ترین بازار شناور بانکوک

اولین بازار شناوری که در بانکوک می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، بازار شناور دامنوئن سادواک (Damnoen Saduak) است که از همه بازارهای این شهر معروف‌تر است. تعبیر مشترکی که اکثر گردشگران و بازدیدکنندگان از این بازار دیدنی و جذاب دارند این است که دامنوئن سادواک، بازاری با تنوع بالای محصولات در رنگ‌های مختلف است! به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم که اگر دوست دارید تا وسایل تزئینی، صنایع‌دستی و سوغاتی‌های سنتی تایلندی، عروسک‌های سنتی، کیف‌های گلدوزی شده دست‌دوز و یا حتی کلاه‌های حصیری بزرگی که نمونه‌های آن را بر سر فروشندگانی که در قایق نشسته‌اند را بخرید، به این بازار مراجعه کنید. این بازار هرروز از صبح تا ظهر فعالیت می‌کند. بازار دامنوئن سادواک در ۱۰۰ کیلومتری مرکز بانکوک قرارگرفته که برای رفتن به آن می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی که در شهر هست و یا تورهای گشت شهری که همه از ساعات آغازین روز شروع می‌شوند، استفاده کنید.

در ضمن، اگر مسافر تور بانکوک هستید و دوست دارید تا بهترین غذاهای سنتی تایلندی که با مواد غذایی تازه پخته‌شده‌اند را بخورید، به دامنوئن سادواک بروید!

بانگ خویانگ، بازاری آرام و شناور در بانکوک

بازار شناور بانگ خویانگ (Bang Khu Wiang)، یکی از بازارهای خاص بانکوک است که برای بازدید از آن باید از خواب خود بزنید و در ساعات اولیه روز به این بازار شناور بروید. این بازار، یکی از پر رفت و آمدترین بازارهای تایلند برای مردم عادی است زیرا در آن فروشندگان انواع مختلفی از سبزیجات و محصولات کشاورزی تازه را به فروش می‌رسانند. این بازار زیاد توریستی نیست اما در عوض، می‌توانید انواع میوه‌های خاص آسیایی و یا سبزی‌ها و مواد تازه غذایی خاص را از این بازار بخرید.

اگر شلوغی زیاد را دوست ندارید و به دنبال مکانی خلوت در سفر خود با تور تایلند می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم تا بازار شناور بانگ خویانگ را انتخاب کنید زیرا این بازار به نسبت دیگر بازارهای شناور بانکوک بسیار خلوت‌تر است و بنابراین شما می‌توانید به‌راحتی به فعالیت‌های گردشگری خود همچون گرفتن عکس و سلفی بپردازید. ساعت کار این بازار از ۴ تا ۷ صبح است و برای رفتن به آن می‌توانید از تاکسی و توک توک که همان اتوریکشای تایلندی‌هاست، برای رسیدن به این بازار استفاده کنید.

کلانگ لات مایوم، بازاری شناور با میوه‌های عجیب آسیایی

این بازار در داخل شهر نیست اما فاصله زیادی هم با بانکوک ندارد. درواقع فاصله بازار شناور کلانگ لات مایوم (Khlong Lat Mayom) تقریباً کمتر از ۲۰ کیلومتر است. کلانگ لات مایوم، یک بازار زیبای شناور و البته خلوت است که در آن شما هم امکان خرید از فروشنده‌های قایق‌ها را دارید و هم می‌توانید از غرفه‌هایی که در حاشیه کانال ایجادشده‌اند، خرید کنید. اگر می‌خواهید که بودجه خود را در سفر با تور بانکوک مدیریت کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا از بازارهایی مثل کلانگ لات مایوم خرید کنید زیرا میانگین هزینه و قیمت خدمات و کالاها در این بازار، کمتر از دیگر بازارهای معروف بانکوک است. محبوب‌ترین کالایی که در این بازار به فروش می‌رسد، میوه‌های نایاب آسیایی هستند که تنها در برخی از مناطق خاص در شرق آسیا رشد می‌کنند.

بانگ نام پئونگ، بازار شناور معروف روستایی تایلند

بازار شناور بانگ نام پئونگ (Bang Nam Pheung) در کنار رودخانه شکل‌گرفته است. این بازار کمی متفاوت‌تر از دیگر بازارهای شناور شهر بانکوک است زیرا بیشتر مغازه‌ها و غرفه‌های آن بر روی سطح زمین هستند و تنها برخی از قایق‌ها در آن فروشنده کالا هستند. با این‌حال این بازار یکی از بهترین بازارهای شناوری است که در سفر با تور بانکوک می‌توانید از آن بازدید کنید. از آنجایی‌که این بازار در کنار روستایی هم نام با خودش شکل‌گرفته، می‌توانید با سر زدن به آن شکل زندگی روستایی مردم تایلند را هم از نزدیک ببینید. راستی! اگر طرفدار غذاهای عجیب‌وغریب آسیایی هستید می‌توانید در این بازار، از طعم اصیل آن‌ها بچشید.

این بازار در شرق بانکوک قرارگرفته و برای رسیدن به آن می‌توانید از توک توک و یا تاکسی استفاده کنید.

آمفاوا، بازار شناور محبوب تایلندی‌ها!

یکی از بازارهای اصیل و شناور تایلند، آمفاوا (Amphawa) است که بیشتر مورد توجه مردم بانکوک است تا گردشگران مختلف اما بااین‌حال اگر بخواهید از آن دیدن کنید می‌توانید تقریباً راحت به آن بروید. این بازار در فاصله ۵۰ کیلومتری از شهر قرارگرفته و بیشترین چیزی که در آن به فروش می‌رسد، غذاهای خیابانی و سنتی تایلندی و آسیایی است. البته می‌توانید از ۲ طرف کانالی که این بازار بر روی آن شکل‌گرفته، شیرینی و بستنی تایلندی بخرید.

در این مطلب ۵ بازار شناور بانکوک را به شما معرفی کردیم. اگر مسافر تور بانکوک هستید، حتماً به آن‌ها سر بزنید و از حضور در آن‌ها لذت ببرید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *