«بازار جهانی سفر» هم مجازی شد
نمایشگاه چهلساله لندن که به «بازار جهانی سفر» معروف است، تحت تاثیر ویروس عالمگیر کرونا، امسال به شکل مجازی برگزار میشود.
نمایشگاه گردشگری انگلستان (World Travel Market) پس از چهار دهه حضور مستمر، امسال به شکل مجازی میزبان شرکتکنندگانش خواهد بود. این تصمیم درحالی گرفته شده که تمام نمایشگاههای گردشگری با گسترش ویروس کرونا تاکنون لغو شده است و اینک WTM همزمان با جشن چهلسالگیاش، تجربه جدیدی را در صنعت گردشگری به اشتراک خواهد گذاشت.
WTM هدف اصلی از برگزاری مجازی را کمک به بازیابی، بازسازی و شکلگیری صنعت سفر در زمانی که بیشترین نیاز را دارد، اعلام کرده است. این رویداد مجازی روی بازیابی و توسعه ارتباطات تجاری، رشد شبکهها و یادگیری نحوه بازگشت متمرکز خواهد بود.
زمان برگزاری نمایشگاه مجازی WTM از ۹ تا ۱۱ نوامبر برابر با ۱۹ تا ۲۱ آبانماه خواهد بود که در جریان آن به تأثیر ویروس همهگیر کرونا بر صنعت سفر و جهانگردی میپردازد و نقشه راه بهبودی را بررسی میکند و به شناسایی روشها و نوآوریهایی که آینده صنعت گردشگری را میسازد، میپردازد.
این نمایشگاه معتبر در صنعت گردشگری، در سالهای گذشته با حضور نمایندگان ۱۸۲ کشور، حدود ۵۰۰۰ غرفهدار و بیش از ۵۱ هزار بازدیدکننده برگزار شد و در جریان آن قراردادهایی به ارزش بیش از ۲.۸ میلیارد پوند بسته شد.
ایران بیشتر از یک دهه تجربه حضور در این نمایشگاه را داشته است. WTM فرصتی برای معرفی کسب و کارهای حتی کوچک در گردشگری و طرح ایدههای جدید بوده است اما با وجود اهمیت و اعتبار آن در بازار جهانی گردشگری، پاویون دولتی ایران از سال ۱۳۸۸ با تیره شدن روابط سیاسی دو کشور در این نمایشگاه تعطیل شد و با وجود آنکه از سال ۱۳۹۲ سفارتخانههای ایران و انگلیس در لندن و تهران فعال شده است ولی همچنان نمایشگاه گردشگری لندن در فهرست نمایشگاههای رسمی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حضور سالانه در آنها برنامهریزی میکند، نیست و آژانسهای گردشگری کشورمان بدون حمایت و به صورت شخصی، با تابلو ایران در این نمایشگاه شرکت میکنند. قرار بود امسال نیز بخش خصوصی ایران در چهلمین نمایشگاه گردشگری لندن حضور داشته باشد.
مرتبط:
برج لندن _ تاریخ جذاب لندن در یک قاب
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.