بازار نراق

بازار نراق، قدمتي هزار ساله در مسير راه ابريشم

نراق از مسيرهاي اصلي راه ابريشم بوده است و کاروان هاي تجاري از بازار اين شهر که اکنون پا برجاست عبور مي کردند بازاري که قفل و بست حجره هايش قديمي با درهاي چوبي است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران از اراك، نراق از لحاظ تقسيمات کشوري، شهر به شمار مي رود و از سال ۱۳۳۹ داراي شهرداري بوده و در قديم مرکز تجاري و محل عبور کاروانهاي متعدد بوده است.روايت هاي تاريخي حاکي از هزار ساله بودن اين شهر است.

نراق در گذشته از اهميت بيشتري برخوردار بوده است و به عنوان يک راه ارتباطي بين شهرهاي کاشان، محلات، اراک و همدان جهت حمل و نقل کالا و تجارت نقش به سزايي داشته است.

اما اين اهميت، بعدها بر اثر دور ماندن نراق از راه هاي اصلي ارتباطي اهميت خود را از دست داده و مهاجرت اهالي و كاهش جمعيت را به دنبال داشته است.

آب انبار، کاروانسرا، خانه هاي قديمي و موزه ديدني هاي نراق

نراق بناهاي تاريخي بسياري دارد از جمله آن مي توان به خانه قديمي فاضلين نراقي ازعلماي تشيع ، بناي مسجد جامع، بناي ساختمان و بقعه امامزاده يحيي و امامزاده سليمان که از فرزندان امام علي به شمار مي‏روند و ساختمان و بقعه امامزاده زبيده خاتون که دختر امام جواد مي‏باشد و همچنين بناي ساختمان و بقعه امامزاده سلطان علي که فرزند امام محمدباقر(ع) اشاره کرد.

قنات وقفي حاج الله داد، موزه آب شهر نراق در محل آب انبار حاج عبد الباقي، کاروانسرا و بازار شمس‌ السلطنه و کاروانسراي حاج مهدي از ديگر بناهاي ديدني نراق هستند همچنين دره آبشتا و آبشار گيسو از نقاط ديدني طبيعي نراق هستند.

غار نخجير استان مرکزي در مسير دليجان و نراق از ديگر نقاط ديني اين منطقه است.

در سال ۱۹۷۴ يک شهاب ‌سنگ ۲٫۷ کيلوگرمي در نراق به زمين افتاد. اين شهاب‌ سنگ از سقف آزمايشگاه مدرسه ‌اي در نراق گذشت که يکي از ابعاد ديدني اين شهر است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

blank

blank

blank

blank

blank

blank

blank

blank

blank

blank

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *