لوفتهانزا

بازنشستگی غول‌های کهنه کار لوفتهانزا

لوفتهانزا در نظر دارد تا غول‌های مسافربری ایرباس A۳۸۰s و بوئینگ ۷۴۷s را از ناوگان هواپیمایی خود حذف کند. این اقدام یکی از بزرگ‌ترین اقدامات لوفتهانزا در جهت کاهش ناوگان پس از شیوع ویروس کرونا است که هم راستا با کاهش پرسنل این شرکت هواپیمایی صورت خواهد گرفت.

 لوفتهانزا در صدد بازنشسته کردن تمامی هواپیماهای بوئینگ ۴۰۰-۷۴۷ و جت‌های مسافربری پهن پیکر و دو طبقه‌ای است که سال‌ها در این شرکت هواپیمایی به جابجایی مسافران پرداخته‌اند.

همچنین بنابر خبرهای غیر رسمی، این ایرلاین در نظر دارد تا تعدادی از هواپیماهای باریک پیکر که در مسیرهای طولانی پرواز دارند را از رده خارج کند.

اگرچه این تصمیم هنوز قطعی نشده، اما کاهش این تعداد نیز باعث می‌شود تا افراد بیشتری از کارکنان هواپیمایی لوفتهانزا شغل خود را از دست بدهند.

میزان کاهشی که تاکنون برای ناوگان هوایی لوفتهانزا اعلام شده، بیش از ۱۰۰ هواپیما خواهد بود، که شرایط را برای این شرکت هواپیمایی دشوار خواهد کرد. با وجودی که لوفت هانزا پیشتر نیز از حذف و بازنشستگی تعدادی از هواپیماهای ناوگان خود خبر داده بود، اما این مقدار کاهش دور از انتظار است.

لوفتهانزا، علاوه بر کاهش تعداد ناوگان هوایی خود در نظر دارد تا تعداد کثیری از پرسنل خود را نیز اخراج کند و به این ترتیب بیش از ۲۲.۰۰۰ نفر از کارمندان این شرکت هواپیمایی شغل خود را از دست خواهند داد.

اگرچه این تعداد هنوز قطعی نشده، اما آنچه که مسلم است ریزش نیروی انسانی و ناوگان هوایی لوفتهانزا در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد.

یکی از سخنگویان هواپیمایی لوفتهانزا اظهار کرد: با بحرانی که همچنان پیش رو داریم و تمام صنعت سفر و گردشگری را تحت تاثیر قرار داده، لوفتهانزا، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی اروپا نیز در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

 

بازنشستگی هواپیماهای چهار موتوره این شرکت هواپیمایی که تامین سوخت آن‌ها در شرایط فعلی دشوار است، همزمان با کاهش سوخت، حاشیه امن‌تری را ایجاد می‌کند و اندکی از زیان‌های مالی این شرکت می‌کاهد.

شیوع کرونا در جهان، هواپیمایی لوفتهانزا را در وضعیت دشواری قرار داده تا جایی که این شرکت هواپیمایی را ناگزیر به درخواست ۹ میلیارد یورو کمک مالی از طرف دولت آلمان کرده و امیدها را برای بهبود شرایط فعلی و گریز از بحران به حداقل رسانده است.

همچنین لوفتهانزا ممکن است شمار اندکی از ایرباس‌های A۳۴۰-۶۰۰s خود را که سن کم‌تری در ناوگان این ایرلاین دارند، برای مسیرهای پرترددتر حفظ کند. از طرف دیگر تاکنون هیچ منبعی بازنشستگی هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷-۸i لوفتهانزا را تصدیق نکرده است.

طبق آخرین اخبار از منابع رسمی، لوفتهانزا در نظر دارد تا ۳۰۰ هواپیما را در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۰ هواپیما را نیز در سال ۲۰۲۲ از رده خارج کند.

طبق آخرین اخبار منتشر شده، آنچه که در مورد هواپیمایی لوفتهانزا قطعی و مسلم است کاهش ناوگان هوایی این شرکت هواپیمایی خواهد بود، اما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه لوفتهانزا قصد دارد تا کدام یک از هواپیماهای خود را از رده خارج کند، در دسترس نیست.

هواپیمایی لوفتهانزا بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن متحمل ۱.۷۸ میلیارد دلار زیان مالی شد و دولت آلمان با تزریق ۹ میلیارد یورو به این شرکت هواپیمایی، در صدد احیا و بقای آن است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

۲۰ ایرلاین امن دنیا معرفی شد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *