باغ‌های سنتی ابهر را دریابید

شهردار ابهر گفت: باغ‌های سنتی ابهر در حال خشک شدن و نابودی هستند.

 به گزارش ایسنا، محمدرضا ذوالقدری‌ها در جلسه شورای شهر ابهر با اشاره به این‌که درآمد سرانه ابهر ۴۰۰ الی ۴۵۰ هزار تومان است، عنوان کرد: با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی این درآمد پایین بوده و کفاف حل مشکلات را نمی‌دهد.

این مسئول با اشاره به این‌که یکی از مهمترین دغدغه‌های ابهر این است که اقدامی در راستای ایجاد درآمدهای پایدار در گذشته صورت نگرفته است، تصریح کرد: وجود درآمدهای پایدار، می‌تواند کمک حال شهرداری در رسیدن به اهداف محوله و توسعه و عمران شهری باشد.

شهردار ابهر با اشاره به کاهش درآمدهای ابهر از ارزش افزوده، اظهار کرد: علی‌رغم همه مشکلات در سال ۹۷ شاهد انجام اقدامات مهمی در این شهر بودیم که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به افتتاح بزرگ‌ترین سالن همایش استان در ابهر، باز طراحی پارک پردیس ابهر که از مطالبات مهم مردم بود و تعریض خیابان شهید رجایی به همت مردم اشاره کرد.

ذوالقدری‌ها با اشاره به این‌که در بازآفرینی شهری ۳۸۲ تن قیر به ابهر اختصاص یافته به ابهر جذب شده است، بیان کرد: با توجه به گستردگی ابهر نیازمند اختصاص قیر بیشتر به این شهر هستیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های پیش‌روی شهرداری ابهر در سال‌جاری، ادامه داد: آرامستان جدید ابهر و مجتمع تجاری فرهنگی از مهم‌ترین این پروژه‌ها است که پروژه آرامستان در مراحل پایانی قرار داشته و مسیر دسترسی به آن نیازمند تعریض و دوبانده شدن است.

شهردار ابهر با اشاره به این‌که با توجه به هویت تاریخی منطقه، ابهر ظرفیت جذب گردشگر و درآمدزایی از این طریق را دارد، ادامه داد: در همین راستا دو پروژه گردشگری پیشنهاد شده است.

این مسئول با تاکید بر این‌که اقلیمی که ابهر دارد باید حفظ شود، عنوان کرد: در داخل محدوده شهر ابهر ۳۰ الی ۳۵ هکتار باغ‌های سنتی وجود دارد که برخی از مالکان به بهانه کم‌آبی تمایلی به حفظ آنها نداشته و این باغات کم کم در حال خشک شدن هستند.

ذوالقدری‌ها از قلعه تپه به عنوان خاستگاه اولیه ابهر یاد کرد و ادامه داد: در حال حاضر از این مکان تنها اسمی باقی مانده است.

شهردار ابهر با اشاره به وجود مغایرت‌ها در طرح تفصیلی، عنوان کرد: مغایرت‌های طرح تفصیلی به یک ترمز برای توسعه شهر ابهر تبدیل شده است.

منبع خبر:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *