با اماکن دیدنی جدید کیش آشنا شوید!

سفر همیشه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موارد مطرح است. افراد بر اساس نیازها و اولویت‌هایشان مقصد سفر خود را انتخاب می‌کنند. آگاهی از جاذبه‌های هر مقصد گردشگری به‌عنوان فاکتوری کلیدی در صرفه‌جویی در زمان و هزینه به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، برخی از جاذبه‌های گردشگری در زمره‌ی مکان‌های تاریخی قرار می‌گیرند و همیشه ثابت می‌مانند؛ اما برخی دیگر از جاذبه‌ها، تفریحی هستند، پس ممکن است تعدادی از آن‌ها بهینه‌سازی شده و یا حتی به تعداد آن‌ها بنا به نیازهای گردشگران در آن منطقه افزوده شود. در این مطلب قصد داریم تا شما را با اماکن دیدنی کیش آشنا سازیم.

جزیره‌ی کیش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران شناخته می‌شود. جزیره‌ی کیش که اغلب از آن با عنوان مروارید خلیج‌فارس یاد می‌شود یکی از جزیره‌های خلیج‌فارس و از بخش‌های شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان به حساب می‌آید. این جزیره با محیط ۴۴ کیلومتر، مساحتی در حدود ۹۰ کیلومترمربع و ظاهری بیضی‌شکل، به‌عنوان یکی از مناطق دیدنی محبوب جنوب کشور به شمار می‌رود.

در طول سالیان اخیر، تنوع بازارها، مراکز تفریحی و گردشگری، ساخت‌وسازهای تجاری، گسترش بندرگاه‌ها، توسعه‌ی فرودگاه و دیگر عوامل، جزیره‌ی کیش را به یکی از پربازدید کننده‌ترین مناطق گردشگری در کشور تبدیل کرده است. این جزیره سالیانه میزبان بیش از یک‌میلیون نفر گردشگر است. غالباً سفر هوایی رایج‌ترین روش سفر به کیش است و بلیط هواپیما کیش همیشه در زمره‌ی پر تقاضاترین خریدها به حساب می‌آید. مدت‌زمانی پرواز بین تهران و کیش حدوداً ۹۰ دقیقه است. برای آشنایی با قیمت بلیط هواپیما تهران کیش می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

آب‌وهوای جزیره‌ی کیش گرم و مرطوب است. خنک‌ترین زمان در طول سال در این جزیره دی‌ماه گزارش شده است. بارندگی در جزیره‌ی کیش بیشتر به‌صورت رگبار در زمستان اتفاق می‌افتد، اما جالب است بدانید که در مردادماه این جزیره گاهاً میزبان رگبارهای موسمی متأثر از جریان هوای مرطوب اقیانوس هند است. به‌طورکلی می‌توان گفت بهترین زمان سفر به جزیره‌ی کیش اوایل دی تا اواخر اسفندماه است، چرا که در این بازه‌ی زمانی شاهد بهترین آب‌وهوا در این جزیره‌ی زیبا هستیم.

مجموعه‌ی آوای خلیج‌فارس

مجموعه‌ی آوای خلیج‌فارس که در شمال شرقی جزیره‌ی کیش قرار دارد، با ۲۰ هزار مترمربع مساحت ساحلی، ۱۵ هزار مترمربع مساحت دریا و ۱۴۰۰ مترمربع اسکله‌ی هلالی به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه‌ی فرهنگی-تفریحی کشور در سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید. این مجموعه دارای بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال خاورمیانه است.

مجموعه‌ی آوای خلیج‌فارس دارای امکانات فراوانی از جمله رستوران، اسکله، سرزمین بازی، کافی‌شاپ، باغ گل‌ها، کلوپ کودکان و سالن چندمنظوره ۶۰۰ نفره، سالن سینما با گنجایش ۲۰۰ نفر و سالن کنسرت با ظرفیت بسیار بالا است. جالب است بدانید شکل این مجموعه همانند یک ستاره‌ی دریایی است و اطراف مجموعه با فضای سبز و استخرهای آب محصور خواهد شد. از جمله مهم‌ترین اهداف ساخت این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– فراهم آوری فضای مناسب برای برگزاری نشست‌های فرهنگی و هنری

– ارتقا سطح فرهنگی جزیره

– توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری

– تبدیل جزیره‌ی کیش به مرکز تبادل اطلاعات فرهنگی در خلیج‌فارس

blank

مرکز غواصی کیش

مرکز غواصی کیش با نام کلوپ غواصی ژرفای کیش از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را به‌صورت رسمی در زمینه‌ی غواصی و خدمات تفریحی-دریایی آغاز کرد. شاید فکر کنید برای استفاده از امکانات این مجموعه حتماً می‌بایست شنا و غواصی بدانید، اما این‌طور نیست. این مرکز امکانی فراهم کرده که با گذراندن دوره‌ای بسیار کوتاه (۱۵ دقیقه) بتوانید به دنیای زیرآب سفر کنید.

از طرف دیگر باید بدانید تفریحات این مرکز به غواصی ختم نمی‌شوند. اگر به تفریحات آبی دیگر علاقه‌مند باشید امکانات دیگری چون تیوپ‌های بادی شاتل و بنانا، پاراسل، فلای بورد، اسکوتر زیردریایی و جت اسکی و اسکی روی آب پیشنهاد می‌شود.

همچنین مرکز غواصی کیش تورهای غواصی متنوعی برگزار می‌کند. تور کانیون در ساحل کانیون انجام می‌شود که ساحل غربی جزیره‌ی کیش در محدوده‌ی پشت کشتی یونانی است. شکاف‌ها و دیوارهای زیبا، سفره‌ماهی، لاک‌پشت و کوسه‌های بی‌خطر در این منطقه قابل‌مشاهده هستند. یکی دیگر از تورهای غواصی این مرکز، سمبارون نام دارد که در سایتی با همین نام برگزار می‌شود. سمبارون یک منطقه‌ی کم‌عمق (حدوداً ۶۰ متر) مرجانی با ماهی‌ها و مرجان‌های بسیار زیبا است.

تور جذاب دیگری که در این قسمت می‌توانیم معرفی کنیم داما نام دارد. داما در حقیقت کشتی غرق‌شده‌ای است که در عمق ۳۲ متری دریا جای گرفته و هم‌اکنون به محلی برای زندگی انواع مختلف ماهیان خلیج‌فارس تبدیل شده است.

blank

مرکز غواصی ژرفای کیش در تمام طول سال تورهای یک‌روزه‌ی غواصی در سایت‌های جزیره‌ی کیش و جزیره‌های اطراف آن نیز برگزار می‌کند؛ اما این مرکز فقط به تفریحات اختصاص نیافته، آموزش بخش مهمی از فعالیت‌های این مرکز غواصی به شمار می‌رود. دوره‌های آموزشی غواصی مقدماتی و پیشرفته در این مرکز به طور منظم برگزار می‌شوند.

تم پارک آبی اوشن

یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری جزیره‌ی کیش، تم پارک آبی اوشن با مساحتی در حدود ۶/۵ هکتار در خیابان جهان واقع‌شده و بزرگ‌ترین پارک آبی روباز ایران به شمار می‌رود. تم پارک آبی اوشن از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین وسایل بازی و تجهیزات بهره برده است. این پارک دارای ۱۷ راید، ۴ استخر شنا، یک اسپا، دو رستوران، چهار آبمیوه فروشی و فروشگاه است.

پارک آبی اوشن با ظرفیت پذیرش روزانه بیش از ۳ هزار نفرمی‌باشد. گردشگران به هنگام ورود به پارک مچ بند مغناطیسی دریافت می‌کنند که قابل شارژ است و بنابراین دیگر نیازی به حمل کیف پول، برای هیچ‌کدام از قسمت‌های پارک نخواهند داشت. مبالغ استفاده نشده نیز به آن‌ها پس داده خواهد شد.

blank

گفته می‌شود داستان تم پارک آبی اوشن بر اساس ماجرای گروهی از دزدان دریایی است که برای دست یافتن به قرص خورشید و حاکمیت بر دریا به قلعه‌ی خورشید حمله‌ور می‌شوند. پولاد، باشو و ماهان سه برادر ساکن قلعه‌ی خورشید، سعی می‌کنند قلعه‌ی خورشید را از آن‌ها باز پس گیرند. بازسازی محتوایی این پارک آبی زیر نظر احمد جعفری نژاد که معمار برجسته‌ی ایرانی در حوزه‌ی طراحی تم پارک است و از متخصصین شرکت دیزنی بود انجام پذیرفته است.

به طور خلاصه می‌توان گفت جزیره‌ی کیش با امکانات بسیار گسترده‌ی رفاهی و تفریحی و آب‌وهوای معتدل در بیشتر ماه‌های سال، به‌عنوان یکی از پر رفت و آمدترین مقاصد گردشگری کشور به شمار می‌رود. امکانات رو به رشد این جزیره باعث می‌شود تا تعداد گردشگران با رشد قابل‌توجه همراه باشد.

منبع خبر:ایسنا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *