کریسمس-آلمان

با ۱۰ بازار کریسمس استثنایی در آلمان آشنا شوید

آلمان کشور بازارهای کریسمس است و از لحاظ شمار این بازارها گوی سبقت را از دیگر کشورهای جهان ربوده است. البته برخی از این بازارها در آلمان از لحاظ محل برگزاری و همچنین آرایش منحصر به فرد هستند.

شمعی غول‌آسا؛ بازار کریسمس اشلیتس

شهر کوچک و قدیمی اشلیتس (Schlitz) واقع در شرق ایالت هسن پر است از خانه‌های قدیمی که به سبک معماری سنتی ساخته شده‌اند. برج معروف این شهر به مناسبت برپایی بازار کریسمس و در هفته‌های پیش از این جشن به پارچه‌ای قرمز و به شکل شمعی غول‌آسا تزئین می‌شود و در نوک آن نیز چراغی به بلندی ۶ متر قرار می‌گیرد. این “شمع” که ۴۲ متر ارتفاع دارد، بلندترین “شمع ساختگی” در جهان محسوب می‌شود.

زیر پل؛ بازار کریسمس در دره راونا

بازار کریسمسی که هر ساله در دره‌ی راونا (Ravennaschlucht)، واقع در جنگل سیاه بر پا می‌شود، حال و هوایی رومانتیک دارد. کلبه‌های این بازار زیر پلی که در بلندی ۴۰ متری ساخته شده، احداث می‌شوند و فضای جنگل و صخره‌های دره و همچنین نورپردازی ویژه به بازار کریسمس راونا چهره‌ای تماشایی و استثنایی می‌بخشند.

روی عرشه؛ بازار کریسمس انگلکه

بخشی از بازار معروف انگلکه در شهر امدن (Emden) بر عرشه کشتی بر پا می‌شود. انگلکه نام شخصیت عقاب‌مانند طلایی در سمبل رسمی این شهر است. بندر داخلی شهر امدن و همچنین کشتی‌های قدیمی و تاریخی واقع در این بندر به مناسبت بازار کریسمس تزئین و چراغانی می‌شوند و گردشگران می‌توانند در اتاقک‌های کوچک آن‌ها شراب داغ بنوشتند و آش نخود بخورند تا در سرمای زمستان گرم شوند.

در معدن سنگ؛ جشن کریمس با سنگ خارا

بازار کریسمس در هائوتسن‌برگ (Hauzenberg) در ایالت بایرن در یکی از معدن‌های قدیمی بر پا می‌شود. در غرفه‌های این بازار هم می‌توان صنایع دستی این منطقه را خریداری کرد و هم دید که چگونه سنگ‌تراش‌ها صنایع خود را می‌سازند و تهیه می‌کنند. در مغازه‌ا‌ی که به یاد تولد مسیح در این بازار ساخته می‌شود، از حیوان‌های واقعی استفاده می‌شود. این مغازه به ویژه برای گردشگران خردسال بسیار جذاب است.

وسط دریاچه؛ بازار کریسمس “جزیره‌ی زنان”

یکی از جزایر معروف دریاچه کیم ‌در ایالت بایرن جزیره‌ی زنان (Fraueninsel) نام دارد. گردشگران می‌توانند دو بار در ساعت سوار کشتی‌ها و قایق‌های مخصوص شوند و از این جزیره و بازار کریسمس آن دیدن کنند. این بازار از حدود ۹۰ غرفه تشکیل شده که صنایع دستی و سوغاتی‌های منطقه بایرن را عرضه می‌کنند. چشم‌انداز کوه‌های آلپ یکی از جذابیت‌های این بازار است.

در گذشت و گذار؛ بازار دوره‌گرد Holy Shit!

بازار کریسمس Holy shit! بازاری سنتی نیست که در یک جا برپا شود. این بازار در واقع محفلی است که از جمله هنرمندان و طراحان جوان می‌توانند کارهای خود را ارائه کنند. این بازاری دوره‌گرد است و در شهرهای کلن، برلین، اشتوتگارت و هامبورگ برگزار می‌شود.

ویژه‌ی همجنس‌خواهان؛ کریسمس صورتی در مونیخ

بازار کریسمسی که هر ساله در میدان اشتفان در مونیخ برگزار می‌شود، فضایی “صورتی” دارد. این بازار “کریسمس صورتی” نام دارد و ویژه همجنس‌خواهان است. در این بازار به ویژه دگرجنس‌پوشان برنامه‌های گوناگونی اجرا می‌کنند. کسانی هم که دنبال تزئین‌آلات صورتی رنگ برای آرایش درخت کریسمس و منزل خود در این ایام هستند، مطمئنا کالاهای مورد نظر خود را در این بازار پیدا خواهند کرد.

بازار کریسمس در جزیره هلگولند

یک از جذابیت‌های جزیره‌ی معروف هلگولند (Helgoland) کلبه‌های رنگارنگ و قدیمی ماهیگیران است. در تابستان هنرمندان این فرصت را دارند که در این کلبه‌ها کار و آثار خود را عرضه کنند. این کلبه‌ها در زمستان با چراغانی‌های ویژه‌ای آرایش می‌شوند. از آغاز جشن ظهور تا جشن کریسمس که ۲۴ روز را در برمی‌گیرد، هر روز در کلبه‌ای تازه باز می‌شود و چراغ‌های آن روشن می‌گردد.

منبع:دویچه وله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *