تسهیلات بانکی

برای دریافت تسهیلات بانکی ویژه گردشگری چه باید کرد؟

معاون گردشگری از فعالان گردشگری درخواست کرد برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی هرچه سریع‌تر در سامانه‌های مربوطه اطلاعات خود را تکمیل کنند.

به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری در جمع رؤسای صنوف تخصصی گردشگری و فعالان این حوزه به منظور شفاف‌سازی درباره جزئیات تسهیلات جبرانی خسارت‌های کرونا ویژه بخش گردشگری، گفت: نیاز است برای تسریع در پرداخت تسهیلات کرونا فعالان گردشگری چنان‌چه در قالب راهنمایان گردشگری و یا دفاتر خدمات مسافرتی جای می‌گیرند در سامانه دفاتر به نشانی ta.mcth.ir اطلاعات خود را بارگذاری کنند و در صورتی که در گروه سایر واحدها قرار دارند ورود به سامانه تاسیسات گردشگری موسوم به «جانا» به نشانی myst.mcth.ir را در برنامه فوری خود قرار دهند.

او با بیان این‌که هماهنگی لازم با وزارت کار و بانک مرکزی برای تایید ثبت‌نام و ارسال پرونده‌ها به شعبه‌های بانک‌ها به عمل آمده است، افزود: این تسهیلات و همچنین امهال در پرداخت تنها بر اساس درخواست فعالان صورت می‌گیرد و در غیر این صورت رویه عادی پیش خواهد رفت.

او یادآور شد: به موجب مصوبه ستاد ملی کرونا، مقرر شده است پرداخت کلیه هزینه‌ها و بدهی فعالان گردشگری شامل مالیات سال‌های گذشته، حق بیمه کارفرمایی، بازپرداخت اقساط بانکی و همچنین قبوض حامل‌های انرژی تا پایان امسال به تعویق افتد.

به گفته معاون گردشگری، براساس مصوبه جدید ستاد مقابله با کرونا، تمام فعالان صنعت گردشگری می‌توانند از حداقل ۱۶ میلیون تومان تا ۹۰۰ میلیون تومان وام بانکی با دوره تنفس حدود شش ماه بهره‌مند شوند که مصوبه پرداخت این تسهیلات نیز از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

بر این اساس به هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و مراکز اقامتی سنتی و بوم‌گردی تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان، دفاتر خدمات مسافرتی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان و همچنین به راهنمایان گردشگری ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی تعلق می‌گیرد. لازم به ذکر است که مجتمع‌های گردشگری، موسسات آموزش گردشگری، شرکت‌های حمل و نقل، واحدهای پذیرایی بین‌راهی، شرکت‌های ارزیابی خدمات گردشگری و ارزیابان و عوامل تطبیق نیز از این بسته بهره‌مند می‌شوند.

بازپرداخت اقساط این تسهیلات با سود ۱۲ درصد از اول اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود و بنگاه‌هایی که با دستورالعمل قبل تسهیلات دریافت کرده‌اند نیز مجاز به دریافت مابه‌التفاوت تسهیلات طبق دستورالعمل جدید خواهند بود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

مهلت ثبت‌نام تسهیلات جدید کرونا ویژه گردشگری

تسهیلات جدید کرونا برای گردشگران

سفرکارت _پرداخت وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی برای سفر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *