سفر

برای سفر برنامه ریزی نکنید

گردشگر باتجربه تهرانی معتقد است برای آشنایی بهتر مقاصد سفر نباید با برنامه ریزی به سفر رفت.

رضا شهران(پنجشنبه) در دومین کارگاه گردشگری که با عنوان “حرکت به قصد سیاحت عالم” برگزار شد اظهار کرد: در زیارت و سیاحت تفاوت‌های زیادی وجود دارد، که مهم ترین آن این است که در زیارت می‌رویم صاحب‌خانه را ببینیم، اما در سیاحت خانه را رصد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مقصود سفر از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: همه سفر مقصود است؛ هر چه مقصود بازتر تعریف شود جاهای بهتری را می‌بینیم؛ مقصود تعیین کننده ارزش‌ها است و مقصد تامین کننده ارزش‌ها است و باید در نظر بگیریم هر کجا می‌تواند مقصد باشد و مهم مقصود است.

این گردشگر باتجربه اضافه کرد: هیچ کس بهتر از مردم یک شهر نمی‌تواند به شما کمک کند و باید از مردم یاد بگیرید و در کنار آن باید چارچوب‌های ذهنی خود را بشکنید زیرا با شکستن چارچوب‌های ذهنی در سفر شما خلاقیت پیدا می‌کنید و دید بهتری در سفر پیدا می‌کنید.

برای سفر برنامه ریزی نکنید

وی با بیان اینکه هر جای جهان زیبایی‌های خاص به خود را دارد، تصریح کرد: سرعت دوچرخه برای دیدن زیبایی‌ها زیاد است، وقتی پیاده می‌روید بهتر می‌بینید، می‌شنوید و با پدیده‌ها آشنا می‌شوید و در این مسیر نباید هدف و برنامه ریزی برای سفر کنید زیرا راه به ادم می‌گوید چگونه و به کجا باید رفت.

شهران در خصوص ملزومات و بار سفر اضافه کرد: مقصود مشخص می‌کند بار سفر ما چیست، وسایل اضافه نیز بر ندارید و وسایلی بر دارید که اگر حمل نکنید، می‌میرید و در این میان کفش، کوله و لباس مناسب از مهم ترین وسایل سفر است.

با روزی ۳۰ دلار می‌توان سفر کرد

وی در خصوص سفر با بودجه کم ادامه داد: در سفر بر اساس بودجه کم، حرکت، خواب و خوراک مهم است و با رعایت این موارد  با ۳۰ دلار در روز می‌توان سفر کرد که با اختصاص هر مولفه ۱۰ دلار می‌توان در روز سفر کرد. گردشگر خبره تهرانی در خصوص کم خرج کردن در امر حرکت سفر اضافه کرد: رایگان سواری کاری است که برای حرکت با خرج کم در سفر می‌توان انجام داد که کمتر در ایران است و بیشتر در خارج کشور مرسوم است و بدین صورت است که در خیابان می‌ایستید و هر ماشین را می‌بینید نگه می‌دارید و با آن طی می‌کنید که می‌خواهید رایگان این مسیر را بروید.

وی با بیان اینکه رایگان سواری آدابی دارد، تصریح کرد: وضعیت ظاهری خوب، لباس مرتب و شاد، عدم پوشش لباس غمگین، داشتن لوازم و ظاهر یک مسافر، عدم زدن عینک آفتابی، نوشتن مقصد روی مقوا ، ایستادن در پمپ بنزین و رستوران و ارتباط خوب با راننده از جمله این آداب هستند.

شهران در خصوص خواب ارزان قیمت اضافه کرد:  سایت‌های منزل کردن رایگان را پیدا کنید و به خانه‌های رایگان بروید و یا خانه‌های ارزان پیدا کنید که اقامت در این منازل عبارتند از شناختن شخص مقابل، احترام به قوانین خانه، کمک در کارهای خانه، وقت شناسی و تبادل فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اینکه با روزی ۱۰ دلار می‌توان یک روز غذا را در مسافرت تامین کرد، تصریح کرد: خرید از سوپر مارکت و عدم رفتن به رستوران در امر کم خرج بودن سفر بسیار مهم است.

منبع:ایمنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *