گردشگری کردستان

برند گردشگری کردستان به زودی رونمایی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از انجام اقدامات اولیه برای بررسی، تایید و رونمایی از برند و لگوی گردشگری استان خبر داد.

یعقوب گویلیان امروز چهارشنبه(۲۶ خردادماه) در جلسه اتاق فکر گردشگری و میراث‌فرهنگی کردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه این اداره‌کل متولی گردشگری این استان است، در همین راستا برنامه‌ریزی اصولی به منظور توسعه پایدار این صنعت با استفاده از ظرفیت متخصصین و صاحب‌نظران در این حوزه را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: با تشکیل این جلسه به دنبال ایجاد ساختاری مناسب بین تمامی اجزای صنعت گردشگری، استفاده از میراث ملموس و ناملموس و همچنین اسطوره‌های استان در راستای توسعه در سطح استان هستیم که امید است به نحو مطلوبی محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این جلسه توانستیم علاوه بر بررسی ۲ طرح پژوهشی، مسائل و مشکلات صنعت گردشگری، راه‌های معرفی اصولی آثار ملموس و ناملموس تاریخی استان نیز بررسی شد.

گویلیان با اشاره به وضعیت کنونی هتلداران، آژانس‌داران، راهنمایان و سایر بخش‌های گردشگری که دچار ضرر و زیان‌های زیادی بر اثر شیوع ویروس کرونا شده‌اند، افزود: بازارهای کردستان نیاز به توسعه دارد بر همین اساس درصدد برندسازی با استفاده از تمامی پتانسیل‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ورود به بازارهای جدید هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با دعوت از اساتید دانشگاه، جوانان صاحب ایده و فعالان حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی برای حرکت در مسیر درست و شکوفایی صنعت گردشگری و حفظ و صیانت از آثار تاریخی کردستان اظهار کرد: به اشتراک‌ گذاشتن دانش و تجربیات استان‌های موفق در این بخش و همچنین استفاده از دانش افراد خلاق یکی دیگر از راه‌های توسعه صنعت گردشگری و حفظ و معرفی آثار ملموس و ناملموس استان است.

گویلیان، برندسازی را در بخش گردشگری و میراث‌فرهنگی بە عنوان یک ابزار حائز اهمیت، برای حضور در بازارهای ملی و بین المللی برشمرد و گفت: امیدواریم با هم‌فکری و هم‌اندیشی بتوانیم برند گردشگری و لگوی مختص به استان کردستان را در این اتاق‌فکر پس از تصویب و به زودی از آنها رونمایی شود.

وی با اشاره به ثبت جهانی سنندج بە عنوان شهر خلاق موسیقی و آماده شدن پرونده هورامان برای ثبت جهانی بە عنوان نقاط قوتی در بحث برندسازی استان، افزود: برندی که در این اتاق‌ فکر به تصویب برسد باید نشان دهنده نمادهای واقعی و قابل لمس کردستان در تمامی بخش‌ها باشد و با دوستداران، مشتریان و علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ، آداب و روسوم و جاذبه های گردشگری استان همسو و ارتباط مناسبی با این بخش‌ها برقرار نماید و بیانگر تمامی ارزش‌های استان باشد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

قروه؛ گاو صندوق گردشگری کردستان

آشنایی با دیدنی های کردستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *