بلژیک-بروکسل

بروکسل , پایتخت بلژیک

بروکسل, پایتخت بلژیک دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.
بروکسل به عنوان پایتخت بلژیک دارای جذابیت منحصر به فردی است که متاسفانه اکثر توریست های ایرانی از آن غافل هستند. بروکسل از نظر گردشگری برای بلژیک و اروپا دارای اهمیت فراوانی است. در ادامه با باشگاه خبرنگاران جوان همراه شده وپایتخت بلژیک، بروکسل را بهتر و بیشتر از قبل بشناسید.

پایتخت بلژیک کجاست؟

بروکسل پایتخت بلژیک و از مهم ترین مقاصد توریستی جهان به شمار می رود. هم چنین به دلیل مقر اصلی اتحادیه دولت های اروپایی در این شهر می توان آن را در کل قاره اروپا دارای ارزش دانست؛ فرهنگ جالب، غذاهای متنوع، تاریخ بی نظیر بروکسل واقعا می تواند آن را به یک شهر به یاد ماندنی در سفر تبدیل کند. البته پایتخت بلژیک هم مانند بسیاری از پایتخت های جهان جزء گران ترین شهر ها محسوب می شود و از این لحاظ برای برخی از گردشگران به صرفه نیست. آب و هوای پایتخت بلژیک معتدل است و در طول سال باران های نم نم و مداوم می بارد که شاید برای همه خوشایند نباشد. حمل و نقل در بروکسل بسیار راحت است و می توان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی هزینه های خود را در سفر به این کشور و شهر کاهش داد. وافل بلژیکی یک نوع نان بسیار لذیذ است که جزء خوراکی های معروف بروکسل محسوب می شود. همین طور سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی مخصوص با سس مایونز نیز خیلی مشهور است.

موزه شهر بروکسل : در اولین یکشنبه هر ماه رایگان است.

میدان گرند پالاس: مشهورترین میدان بروکسل با تعداد زیادی فروشگاه و کافه است که می تواند تجمع توریست ها را در خود داشته باشد.

میدان گرند سابلون: مناسب ترین مکان برای خرید شکلات های معروف بلژیکی و گشت و گذار است.

قلعه van Gaasbeek: این قلعه منحصر به فرد متعلق به قرون وسطی در خارج از شهر بروکسل قرار دارد.

جنگل آبی : این جنگل، پوشیده از گل های بسیار خوش رنگ شناور بر روی آب و یکی از فوق العاده ترین جاذبه های طبیعی بروکسل و بلژیک به شمار می رود.

پارک آبی oceade : این پارک محبوب ترین پارک آبی بروکسل است که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

محله Marolles: از قدیمی ترین محله های بروکسل و بهترین گزینه برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ بلژیک است.

موند دِ آرت | Mont des Art :این جاذبه گردشگردی بروکسل، پایتخت بلژیک به معنای کوه هنر است که در تپه‌ای نزدیک به ایستگاه مرکزی بروکسل، یکی از معروف ترین میراث لئوپولد دوم هست. آرزوی پادشاه سازنده بلژیک یک هسته فرهنگی پیشرفته در خارج از پنجره های کاخ سلطنتی بود که این آرزوی او به یک باغ زیبا منجر شد. از آن به بعد هم موزه های باشکوه و بناهای فرهنگی زیادی در آن محله و منطقه بنا شد.

موزه آلات موسیقی Musical Instruments Museum: این موزه در مونت د آرت قرار دارد و یکی از بهترین جاذبه های بروکسل است.

اروپای کوچک | Mini-Europe: در پایتخت بلژیک کل اروپا را یک جا تماشا کنید. جاذبه های اروپا به صورت مینیاتوری در این فضا طراحی و ساخته شده اند که بی شک دیدن آن ها اطلاعات و حس و حال خوبی به گردشگران می دهد.

کلیسای جامع سنت میشل و سنت گودولا: از شاهکارهای معماری گوتیک که ۳۰۰ سال به طول انجامیده است. هم چنین این کلیسا محل تاجگذاری، ازدواج، تولد، ترحیم و… خانواده های سلطنتی به شمار می رود.

بویس د لا کامبر: اگر طبیعت گردی را دوست دارید حتما از این دریاچه قلب مانند دیدن کنید.

موزه و خانه مگریته: موزه مگوریته دربرگیرنده آثار بااهمیتی هم چون امپراطوری نور است و خانه او مکانی است که مگریته در آن زندگی و رشده کرده است.

کاخ بزرگ: این کاخ در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. کاخ بزرگ در کنار تالار شهر از قرن ۴۰،۱۵ خانه مجلل و مایسون دو روی قرار دارد.

اتومیوم : ۹ توپ استیل بزرگ به طور خارق العاده ای تعادلشان را حفظ کرده اند. مهندس این بنای بی نظیر آندره واترکین این غول۱۲۰ متری را در سال ۱۹۵۸ طراحی کرد که هم اکنون جزء نمادهای شهر بروکسل به حساب می آید و مخاطبان زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند.

گالری های سلطنتی سنت هوبرت: جزء اولین مناطق و تالارهای خرید در اروپا به شمار می رود. این جاذبه باشکوه به سه تالار مهم گالری ملکه، شاه و پرنس مشهور است.

میما: از جدیدترین موزه های بروکسل موزه هنر میلنیوم ایکون کلست است. این موزه در برگیرنده نقاشی های خیابانی تا فرهنگی و دیجیتالی است.

خانه های ویکتور هورتا : بروکسل با این خانه ها نشان از معماری با اصالت و هنری غنی دارد. هتل تاسل و هتل سولوای با معماری خود که در آن منحنی های بی نظیر و کار فوق العاده دکوراسیون با کمک آهن و … به نمایش در آمده اند. حاکی از این مسئله است.

ویلا امپاین: با آغاز قرن ۲۰ هنر نو جایگاه خود را به هنر تزئینی داد و بلژیک دوباره مکانی برای ساخت معماری های جدید شد. ویلا امپاین نیز توسط معماری سوئیسی ساخته شده است که با بهره گیری از تقارن درست و مواد غنی به کار رفته در آن شاهکار این تحول و جنبش خوانده می شود .

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *