جشنواره انار یزد

برگزاری جشنواره انار یزد مشروط به موافقت ستاد کرونا

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد برگزاری جشنواره گردشگری انار را مشروط به موافقت ستاد کرونای شهرستان‌های متقاضی اعلام کرد.

«سیدمصطفی فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در رابطه با برگزاری جشنواره انار یزد در سال جاری، اظهار کرد: تاکنون شهرستان‌های یزد، تفت و مهریز همچون سال‌های گذشته متقاضی برگزاری این جشنواره در استان بوده‌‎اند.

وی با بیان این که برگزاری این جشنواره مشروط به موافقت ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان‌هاست، تصریح کرد: این جشنواره به صورت هوشمند و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت محدود برگزار خواهد شد اما باید ستاد کرونای هر شهرستان نسبت به برگزاری این رویداد گردشگری موافقت کند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان به تاثیر برگزاری رویدادهای گردشگری در رونق اقتصادی هر شهرستان به ویژه مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: در شرایط کرونازده‌ی کنونی رویدادهای گردشگری با حفظ سلامت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به رونق گردشگری کمک کنند.

فاطمی در پایان نیز از ثبت ملی چنار کهنسال نصرآباد در شهرستان تفت که قدمتی ۸۰۰ ساله دارد، خبر داد و گفت: این درخت کهنسال به سرمایه‌های تاریخی و میراثی این سرزمین افزوده شود.

جشنواره گردشگری انار چند سالی با رویکرد توسعه اقتصادی و معرفی ظرفیت‌های هر منطقه برگزار می‎شود و به عنوان یکی از پربازدیدترین جشنواره‌های گردشگری کشور میزبان تورها و گردشگران زیادی از سراسر استان و کشور به شمار می‌رود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

رعایت نکات بهداشتی در جشنواره انار مهریز الزامی است

راهیابی ۶ شهر یزد به دور نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور

شهرهای یزد صاحب برند گردشگری می‌شوند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *